Robbanásszerű változást hozhatnak ezek az együttműködések a magyar agráriumban

Robbanásszerű változást hozhatnak ezek az együttműködések a magyar agráriumban

agrarszektor.hu
A Bonafarm, az Axiál és a Syngenta is startupok segítségével kereste a megoldást vállalati kihívásaira a NAK TechLab második inkubációs programjában. A 3 hónapos program során a nagyvállalatok és a startupok összesen 15 együttműködést indítottak el, melyek új agrárszolgáltatások megjelenését alapozták meg.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Design Terminal másodjára indította el a NAK TechLab inkubációs programot - írja közleményében az Agrárkamara. Ez alkalommal is piacvezető agrár nagyvállalatok csatlakoztak a szektort érintő kihívásokkal a programhoz.

Ez a program is bebizonyította, hogy a szakmai támogatás mellett a hazai agrár startupok formabontó megoldásokkal tudnak előrukkolni az agrárszektort érintő kihívásokra. A nagyvállalati együttműködések elősegítik a technológiák szélesebb körben terjedését, így a fejlesztések az agrárszektor egyéb szereplőihez is eljutnak

 - hangsúlyozza Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

Az első inkubációs programban elindult együttműködés folytatásaként, a Bonafarm Csoport a digitális csapdázási fejlesztéssel közel 400 hektár hibridkukoricatáblán teszteli a SMAPP LAB megoldását 2021 tavaszán. Szintén tesztelési célzattal, a köbözés-mérés kiváltására alkalmas lézeres robotot fejlesztett a Datastart Kft., melynek segítségével költséghatékonyabban, mozgatás nélkül lehet meghatározni a termény mennyiségét. Az Axiál Kft. két vállalkozással kezdte meg a közös munkát; a Csernozjom fejlesztése a vállalat több ezer ügyfelének nyújt pontos adatokat a talaj vizsgálatát követő tíz percen belül, ezzel elősegítve a helyes tápanyag-gazdálkodást. A cég a működése hatékonyságának javítása érdekében az iparági toborzás hiányosságait pótló HR céggel, az Upsoo-val is közös munkába fogott. A Syngenta Kft. három, a szántóföldi növénytermesztés hatékonyságát elősegítő startuppal kezdte meg a közös munkát. Az Aeriu drónos leltározási és raktározási megoldás alkalmazásával a KITE Zrt. nem csak önmaga, de ügyfeleik számára is lerövidíti a hagyományos módszerrel végzett raktározási folyamatokat. A vállalat az Agroclerk ügyviteli folyamatokat segítő platformot is teszteli, mellyel a gazdálkodók jelentős időt spórolhatnak az adminisztrációs munkák terén. A SIÓ-ECKES Kft. a hazai gyümölcstermelés versenyképességének és a termelők hatékonyságának javítása érdekében két startup összefogásával - Growberry&byome - a jövő félévben az ország különböző pontjain teszteli a cég kihívására kidolgozott megoldást.

Axiál & Upsoo (Forrás: NAK)

Az Auchan Magyarország Kft. a hazai termelőkkel való eredményes együttműködéshez keresett automatizált megoldásokat; szoftveres robotikai fejlesztéssel optimalizálja különböző folyamatait a RobonIQ/StrellCo. segítségével, raktározási folyamatait könnyíti az Aeriu közreműködésével, illetve zöldség-gyümölcs várható betakarítását előre jelző és nyomon követő rendszer fejlesztésén kezdett dolgozni a Monodon Solutions csapatával, mely a gazdálkodók számára is előre jelzi az optimális mennyiség beszállítását. A 3 hónapos inkubátorprogram technológiai partnereként a Vodafone az IoT-technológiában rejlő lehetőségekkel növeli a hatékonyságot az agrár szektorban, akár a termőterületen, akár a telephelyen alkalmazott szenzoros megoldásokkal.

Sorozat az agrárinnovátorokról

Az inkubációs program végén hétrészes videósorozat készült. A filmekben - azon túl, hogy bemutatják a három hónap során formálódó együttműködéseket - piacvezető, hazai nagyvállalatok képviselői mondják el, hogyan látják az agrárium innovációs lehetőségeit és a magyar mezőgazdaság digitalizációs trendektől is izgalmas jövőjét.

A sorozat epizódjai: 

Bonafarm Csoport - https://www.youtube.com/watch?v=Z-3us3REtYU&t

Axiál Kft. - https://www.youtube.com/watch?v=Gyi1diiKt0k

Syngenta Kft. - https://www.youtube.com/watch?v=KfZOkNDs4SM&t 

KITE Zrt. - https://www.youtube.com/watch?v=WcbiswjMm2c&t 

SIÓ-Eckes Kft. - https://www.youtube.com/watch?v=zm1cDW7eH3g&t 

Auchan Magyarország Kft. - https://www.youtube.com/watch?v=fRKshFd8O90&t 

Vodafone Magyarország - https://www.youtube.com/watch?v=pjKArWY0Rnk&t

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 20. 06:02