Eldurvult a helyzet a Balatonnál: az agrárminiszter segítségét kérik a települések
Az agrárminiszter segítségét kérik balatoni önkormányzatok a nagyvadak és a varjak miatt.
Az agrárminiszter segítségét kérik balatoni önkormányzatok a nagyvadak és a varjak miatt.
Az őszi időszakban rendkívül sok vadállat téved ki az országutakra Magyarországon.
A vadászok érdekképviseletei szerint szerint téves információk jelentek meg a vadgázolásokkal kapcsolatos jogszabályváltozásokról a sajtóban.
A vadgázolások esetében nincsen érdemi változás a szabályozásban Magyarországon.
Az őszi hónapok során a közutakon közlekedőknek fel kell készülniük egy esetleges vadgázolásra is.
Változott a szabályozás, és 2023. július 1.-től szinte minden esetben az autót vezető, kárt szenvedett fél a hibás vadgázolás esetén.
A kárigények mértéke számos tényezőtől függ, így a néhány ezer forintos kárértéktől a több százezer forintos esetek is előfordulhatnak.
Javában tart az őzek párzási időszaka, nem árt odafigyelnie az autósoknak az utakon!
2023. július 1-től teljesen átalakultak a vadgázolás kárrendezéséről szóló szabályok.
Az őszi hónapokban a legnagyobb a vadállatokkal való ütközés veszélye a magyar utakon.
Az erdőlátogatási korlátozásra a vadak nyugalmának megőrzése érdekében volt szükség.
Ezekkel a módszerekkel minimálisra lehet a károkat, ha az ember erdei vadállatokkal ütközik.
Elképesztően sok vadbaleset történik Magyarországon.
Az őszi hónapokban különösen magas a vadállatokkal történő autós ütközés veszélye.
Megkezdődött az őzek párzási időszaka.
Bűncselekmény, ha hazavisszük az elpusztult vadat.
A kutatók rájöttek, hogyan lehetne szabályozni a borsó virágzásának és a termések kifejlődésének idejét.
Ha zöldségeket és gyümölcsöket termesztünk, érdemes lehet odafigyelni, hogy mit, mivel ültetünk.
Hiába fejlődik az európai uniós tagállamok haltermelése, egyelőre a nyomába se érhet Norvégiának.
Új módszerrel látnák el energiával a földekre kihelyezett szenzorokat az amerikai kutatók.
A legfrissebb jelentés szerint a bizonytalanság továbbra is állandó jellemzője az uniós mezőgazdaságnak.
A Valley X-Tec hajtómű, az iparág első nagy sebességű központi motorja lehetővé teszi, hogy olyan dolgokat tegyen a központi körforgóval, amelyek korábban nem voltak lehetségesek.