Szemérmesen emelték áraikat a nagy sörgyártók

agrarszektor.hu
Növelték az elmúlt hetekben a sörárakat a külföldi tulajdonú, nagy magyarországi söripari vállalatok. Konkrét árazási stratégiájukról nem nyilatkoznak, de a piacon 4-5 százalék körüli drágulás látszik.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Január végén-február elején növelték átadási áraikat a külföldi tulajdonú, meghatározó hazai sörgyártók - értesült piaci forrásokból az agrárszektor.hu. Információnk szerint a hazai iparág három legnagyobb vállalata, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft. egyaránt drágította termékeit.

A gyártók az agrárszektor.hu kérdésére úgy nyilatkoztak, hogy árazási stratégiájukról nem adnak konkrét információkat. Kereskedőktől származó információk szerint bruttó 4-5 százalékos drágulás látszik, amely például egy 0,5 literes kiszerelésű, alsó árkategóriába tartozó, 200 forintos sörnél körülbelül 10 forintos áremelkedést jelent. Ez a termékek nagy részére igaz, de egyes sörféleségek ára ennél nagyobb mértékben - több tíz forinttal - is növekedett.

A Dreher Sörgyárak Zrt. az agrárszektor.hu-t általánosságban arról tájékoztatta, hogy az alapanyagok - például a mezőgazdasági termékek vagy az alumínium - világpiaci árának emelkedése, illetve az itthoni munkaerőpiaci kiadások növekedése hatással van a cég költségeire, így áraira is. Ugyanakkor - tette hozzá a vállalat - a termékek fogyasztói (polci) árát a kiskereskedelmi partnerek - a boltok, a szupermarketek vagy a vendéglátóegységek - határozzák meg. Információink szerint a kiskereskedelemben most a söripari áremeléseket adták tovább, így a közelmúltbeli árváltozásokban a gyártók árnövelése játszott egyedüli szerepet.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 17. 16:02