Döbbenet: ki nem találnád, mennyi fagyasztott pizzát ettek a magyarok az elmúlt évben

Döbbenet: ki nem találnád, mennyi fagyasztott pizzát ettek a magyarok az elmúlt évben

agrarszektor.hu
Tarol a mélyhűtött pizza: értékben 25%-kal, mennyiségben közel 10%-kal többet vásároltak belőle a magyarok 2019. július és 2020. június között az előző év azonos időszakához képest. Ez 11 milliárd forintot és közel húszmillió darab pizzát jelent. Budapest és Pest megye élen jár a fogyasztásban, a gyártói és a kereskedelmi márkák pedig fej fej mellett haladnak, derül ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített pizzák közel egyötöde szalámis, derült ki a Nielsen piackutató közleményéből.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az olasz nemzeti étel fagyasztott változatának forgalmában két számjegyű, 24%-os emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest, 11 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez súlyban közel 6700 tonna volt, ami a mondott időszakban 9%-os növekedést jelentett, darabszám tekintetében pedig 19 millió, ami egy 7%-os bővülést jelentett

Pizzáért leginkább a diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugranak le az emberek, az értékbeli forgalom 60%-a ugyanis itt realizálódik, és 100-ból mintegy 70 termék itt kerül a kosarakba. A gyártói márkák mellett erősen teljesítenek a saját márkák is: értékben egyenlően, 50-50%-ban oszlik meg részesedésük.

Az ízslágerlista élén a szalámis végzett, ezt követi a sonkás, míg a harmadik helyre a négysajtos mélyhűtött pizza került. A nagy klasszikus, a Margarita az ötödik helyre került. Ami a kiszereléseket illeti, az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a magyarok a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetik meg. A Nielsen kimutatása szerint a mennyiségi eladások 30%-a ilyen.

A pizza télen-nyáron népszerű, értékben és mennyiségben is egyenletesen nő a forgalma. Ugyanakkor a márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások még erőteljesebb kiugrást hoztak: 45%-kal ugrott meg az értékbeli forgalom az előző év márciusi hónapjához képest, a járványkamra feltöltésének részeként

- mondta Rausch Tamás, a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.

Az értékbeli forgalom 44%-a Budapesten és környékén realizálódik. Ezzel szemben a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: ez a terület a piaci részesedésnek csak a 11%-át hozta a vizsgált időszakban.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 20. 06:02