Tarolnak a magyar borok külföldön: iszonyúan népszerűek ezekben az országokban

Tarolnak a magyar borok külföldön: iszonyúan népszerűek ezekben az országokban

agrarszektor.hu
A Hungarian Business Wine Program keretében májusban Csehországban és Oroszországban mutatkoztak be az exportképes borászatok az Agármarketing Centrum (AMC) szervezésében. A borszakmai és üzletfejlesztési rendezvénysorozattal olyan borászatok mutatkoznak be, akik az adott célpiacra már exportálnak, vagy éppen piacra lépést megelőző fázisban tartanak.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A program negyedik állomásaként az AMC a Cseh-Magyar Kereskedelmi Kamarával és Magyarország Prágai Nagykövetségével együttműködve, online mutatta be a magyar borokat Csehországban 2021. május 4-én. Az eseményt Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus és Jakub Pøibyl, cseh sommelier vezette angol és cseh nyelven. A meghívottak lehetőséget kaptak, hogy megismerkedjenek a magyar borvidékekkel és olyan borfajtákkal is, amelyek kiválóan jellemzik Magyarországot. A világjárvány okozta korlátozások miatt a találkozót a virtuális térben tartották, a pincészetek online mutatták be prémium boraikat. A résztvevők között borimportőrök, szakújságírók, sommelier-k, borágazati képviselők is helyet kaptak, akik személyre szabott kóstolócsomaggal a teljes borsort végig kóstolhatták - olvasható az Agrármarketing Centrum sajtóközleményében.

EZ IS ÉRDEKELHET

Az eseményen 5 magyar borvidék képviseltette magát. Megízlelhették a magyar borok közül a világhírű édes bort Tokajból és a legősibb bortermelő területünkről, Pannonhalmáról, valamint a híres Egri Bikavért, majd szekszárdi és villányi borokkal zárult a kóstoló. A szakmai bemutatót követően lehetőség volt kérdéseket feltenni közvetlenül a borászatok képviselőinek. Az eseményen való jelentős érdeklődés eredményeként újabb kóstoló előkészítése is megkezdődött a Csehországi Sommelier Szövetséggel együttműködésben, melyre több mint száz sommelier-t várnak.

Emellett hibrid formában is bemutatkoztak a borok májusban. Oroszországban május 20-án a pandémia okozta nehézségek ellenére már személyesen vettek részt a borimportőrök, szakújságírók, sommelier-k, míg a magyar borászok online mutatták be tevékenységüket és boraikat az orosz piacon. Az üzletfejlesztési találkozót Magyarország Moszkvai Nagykövetségével együttműködésben valósította meg az AMC. A rendezvényen Sergey Smolin, a magyar borok kiváló szakértője mutatta be a magyar borkultúrát, kiemelve a borrégiók történelmét, a bor- és szőlőfajták sajátosságait. A helyszínen a prezentáció és az irányított kóstoló után a résztvevők egy sétáló kóstoló keretében további tételekkel ismerkedhettek meg a száraz fehérboroktól kezdve a könnyed és testes vörösökön át a tokaji természetes édes borokig. A kóstoló emellett kiváló lehetőséget teremtett az üzleti kapcsolatok fejlesztésére is.

EZ IS ÉRDEKELHET

A Hungarian Wine Business Program üzletfejlesztési eseményein olyan borászatok és borok mutatkoznak be, amelyek az adott célpiacon már jelen vannak, illetve közvetlenül a célpiacra lépés előtti fázisnál tartanak. A rendezvény lehetőséget teremt a forgalmazóknak, az importőröknek és az újságíróknak, hogy megismerkedjenek az adott célpiacon kiemelkedőnek számító magyar borvidékkel is. A meghívott vendégek nem csak tudást, tapasztalatot is szerezhetnek, hiszen a szervezés során mindig kiemelt figyelmet kap, hogy a résztvevők meg is tudják ízlelni a nagyszerű magyar borokat.

Az AMC a magyar borászatok exporttevékenységét nem csak külpiaci eseményekkel támogatja, hanem a borászatok képzésére is nagy hangsúlyt fektet. Borexport Akadémia néven egy 5 héten át tartó online előadássorozatot indít 2021. május 27-től. A képzésre a regisztráció folyamatos, olyan borászok jelentkezését várják, akiknek a terveik között szerepel az exporttevékenység elkezdése, bővítése vagy továbbfejlesztése. A részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött, amire itt vanlehetőség.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?