Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!
Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!
A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.
Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!
A CIVEY közvélemény-kutató készített egy felmérést a vásárlók körében a Német Élelmiszergyártók Szövetsége (BVE, Bundesvereinigung der Deutschen Ernährungsindustrie) és a Német Élelmiszer Szövetség (Lebensmittelverbands Deutschland) megbízásából. Ennek eredményeit a Münchenben megrendezett "Zukunft schmeckt" (Ízes jövő) előadássorozat keretében ismertették - olvasható a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) oldalán. Christoph Minhoff, a BVE ügyvezetője szerint a német polgárok elsődleges félelme a jövőt illetően az árak jelentős emelkedése, ezt a válaszadók több mint 90%-a jelölte meg. Ez a félelem az ügyvezető szerint

De hogyan érinti a drágulás a fogyasztói magatartást? A tapasztalatok azt mutatják, hogy drágulás esetén a vásárlók először az azonos kategóriájú, de olcsóbb termékeket kezdik el választani, 56,8%-uknál ez az első lépés. A fogyasztók 33,2%-a ugyanakkor emellett már olyan bevásárlólistákat kezd el írogatni, amelyekhez a boltban ragaszkodnak is, nem "jár el a kezük" a polcok között. Ezek a reakciók teljesen érthetőek, Christoph Minhoff szerint viszont az igazán érdekes az, hogy a vásárlók ötöde egyáltalán nem von le semmilyen következtetést az emelkedő árakból, és ugyanúgy vásárol, mint korábban. A másik, kissé nyugtalanító megállapítás, hogy a leginkább kézenfekvő költségcsökkentési intézkedést, azaz az elkerülhető élelmiszerveszteség, hulladék csökkentését, vagyis az élelmiszerek lehető legjobb felhasználását csak a fogyasztók 20%-a kezdi el alkalmazni.