Brutális élelmiszerdrágulástól tartanak a németek: sokan már csak így vásárolnak

Brutális élelmiszerdrágulástól tartanak a németek: sokan már csak így vásárolnak

agrarszektor.hu
Németországban egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlók 90 százaléka tart az újabb élelmiszer-áremelkedésektől. A CIVEY felmérése szerint a lakosság körében a takarékoskodás általában az olcsóbb termékek választásával és a bevásárlólisták készítésével szokott kezdődni.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A CIVEY közvélemény-kutató készített egy felmérést a vásárlók körében a Német Élelmiszergyártók Szövetsége (BVE, Bundesvereinigung der Deutschen Ernährungsindustrie) és a Német Élelmiszer Szövetség (Lebensmittelverbands Deutschland) megbízásából. Ennek eredményeit a Münchenben megrendezett "Zukunft schmeckt" (Ízes jövő) előadássorozat keretében ismertették - olvasható a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) oldalán. Christoph Minhoff, a BVE ügyvezetője szerint a német polgárok elsődleges félelme a jövőt illetően az árak jelentős emelkedése, ezt a válaszadók több mint 90%-a jelölte meg. Ez a félelem az ügyvezető szerint

abszolút indokolt is a nyersanyaghiány, a gázellátás akadozása valamint a széles körű, látványosan megmutatkozó politikai impotencia fényében. Mindent meg tennünk az élelmiszer-ellátás biztosítása érdekében, és ehhez, mint gazdasági ágazatnak, elsősorban erős politikai partnerre lenne szükségünk.

De hogyan érinti a drágulás a fogyasztói magatartást? A tapasztalatok azt mutatják, hogy drágulás esetén a vásárlók először az azonos kategóriájú, de olcsóbb termékeket kezdik el választani, 56,8%-uknál ez az első lépés. A fogyasztók 33,2%-a ugyanakkor emellett már olyan bevásárlólistákat kezd el írogatni, amelyekhez a boltban ragaszkodnak is, nem "jár el a kezük" a polcok között. Ezek a reakciók teljesen érthetőek, Christoph Minhoff szerint viszont az igazán érdekes az, hogy a vásárlók ötöde egyáltalán nem von le semmilyen következtetést az emelkedő árakból, és ugyanúgy vásárol, mint korábban. A másik, kissé nyugtalanító megállapítás, hogy a leginkább kézenfekvő költségcsökkentési intézkedést, azaz az elkerülhető élelmiszerveszteség, hulladék csökkentését, vagyis az élelmiszerek lehető legjobb felhasználását csak a fogyasztók 20%-a kezdi el alkalmazni.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?