Durva, ami a magyar sertéshússal történik: ezt jó, ha minden vásárló tudja

agrarszektor.hu
Az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Magyar Húsiparosok Szövetsége a minőségi sertéshús fogyasztását népszerűsíti. Az „Ünnepeljünk malaccal” szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, a sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, hiszen a gazdasági környezet rendkívül gyorsan változik - írja közleményében az AMC. Ezekre a folyamatokra a szakpolitikának is reagálnia kell, ezért több ízben is igyekeznek az élelmiszerágazat szereplőit a lehető legnagyobb mértékben segíteni. Az idei évben többek között a 18 milliárd forintos állatjóléti támogatás mellett, egy 2 milliárd forint értékű válságtámogatási csomaggal, valamint egy egyszeri, 2,5 milliárd forintos támogatással is a sertéstartók segítségére siettek. A mezőgazdasági szereplők likviditásának elősegítése érdekében hitelmoratóriumot és kamatsapkát is bevezettek. 

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, talán még soha nem volt ekkora szükség az összefogásra, hiszen a gazdasági körülmények hatására a sertéstartók mellett a fogyasztók helyzete is jóval nehezebbé vált az utóbbi időben. Az energiaár-robbanás következtében fellépő általános inflációs nyomás keresleti sokkot idéz elő a fogyasztásban, amit mindannyian érzünk a saját bőrünkön. Ennek ellenére szép eredménynek könyvelhetjük el, hogy a magyar sertéshús visszakerült méltó helyére, a kampány tízéves időtartama alatt az egy főre jutó sertéshús fogyasztás 10 kilogrammal nőtt Magyarországon, a készítményekkel együtt mára eléri a 33 kg/fő/év értéket. Az ügyvezető-helyettes elmondta, a mostani kampány legfőbb célja, hogy arra ösztönözze a fogyasztókat, háziasszonyokat, hogy az ünnepi időszakban, a karácsonyi bevásárláskor és a menü összeállításakor is válasszák a kiváló minőségű, magyar sertéshúst, amely döntés amellett, hogy egészségünket szolgálja, az ágazat szereplőit is támogatja. Az ünnepi kampány részeként közterületi megjelenésekkel, járműreklámokkal, brandingelt buszmegállóval, rádióhirdetésekkel, sajtómegjelenésekkel, közösségi média bejegyzésekkel és országszerte ingyenes kóstoltatásokkal igyekeznek vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat. Két vírus; a covid és az afrikai sertéspestis (ASP), majd az orosz-ukrán háború is szélsőséges hullámzást idéz elő a piacon, amellyel nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét. Többek között a takarmány és az energiahordozók árának növekedése nagyban megemelte az ágazat szereplőinek önköltségét, ezzel pedig a húsok és húskészítmények árát is. Az elnök kiemelte, a karácsony közeledtével minden évben emelkedik a sertéshús fogyasztása, hiszen az ünnepi asztal elengedhetetlen kelléke hosszú idő óta. Arra kérte a fogyasztókat, hogy a nehézségek ellenére idén is keressék a megbízható forrásból érkező, kiváló minőségben előállított magyar sertéshúst és készítményeket, ezzel is segítve az ágazatot. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a fogyasztók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Elsősorban felelős partnerekre van szükség (x)

A TRM Pro Kft. a Zensteel® építőipari lemeztermékeivel az egyik meghatározó magyar gyártó. Célja, hogy területén a mezőgazdasági vállalkozók egyik legstabilabb partnere legyen.

KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2022
Jubilál a hazai agrárium hagyományos, év végi csúcsrendezvénye
EZT OLVASTAD MÁR?