Durván rákaptak ezekre az élelmiszerek a magyarok: egyre többen vásárolják

Durván rákaptak ezekre az élelmiszerek a magyarok: egyre többen vásárolják

MTI
Emelkedik a növényi alapú termékek népszerűsége Magyarországon egy felmérés szerint, amelynek megállapításairól közleményben tájékoztatta az MTI-t a Danone Magyarország Kft.. Az élelmiszerkereskedő cég megbízásából végzett reprezentatív kutatásban részt vevők több mint fele válaszolta azt, hogy valamilyen gyakorisággal fogyaszt kifejezetten növényi alapú alternatívákat állati eredetű termékek (hús, tej, vaj, tojás) helyett.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

A Danone kutatásában arra kereste a választ, hogy a magyar fogyasztók mennyire veszik figyelembe a táplálkozási előnyökön túlmenően a környezeti hatásokat élelmiszervásárlásuk során. Minden ötödik (19%) fogyasztó alkalmanként tudatosan is helyettesíti a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal, 8% heti egy alkalomnál kevesebbszer fogyaszt húst. Ezzel párhuzamosan emelkedik a növényi alapú élelmiszerek iránti igény, a 18-24 év közötti fiatalok 73%-a keresi a növényi alapú alternatívákat a hús helyett.

A kutatás eredménye szerint a fő motivációs tényező az egészség megőrzése, de a megkérdezettek alig 8%-a hivatkozott kimondottan egészségi okokra, például allergiára. A fogyasztók egyharmada környezeti, fenntarthatósági kérdéseket is mérlegel vásárláskor. Szakértők szerint az állati eredetű termékek legalább részben növényi alapú élelmiszerekkel történő helyettesítése nélkül aligha érhetők el a klímacélok.

A Danone felméréséből kiderült, hogy a megkérdezettek 16%-a követ valamilyen diétát, ezek közül 6% a húsfogyasztás csökkentésével és a növényi alapú termékek nagyobb mennyiségben történő vásárlásával próbálja elérni céljait. A magyar fogyasztók 3%-a tudatosan követi a flexitáriánus étrendet, ez enyhe növekedést mutat az előző év eredményeihez képest. Ennek lényege, hogy a vegetáriánus étrendbe rugalmasan beilleszthető a hús-, hal-, tejtermék-, és tojásfogyasztás. Az 500 fős, 18-65 év közötti fogyasztó bevonásával készült reprezentatív kutatást a Danone Magyarország Kft. megbízásából az NMS Hungary Kft. piackutató végezte áprilisban.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?