Megőrülnek most a magyarok ezekért a húsokért: veszik őket, mint a cukrot

Megőrülnek most a magyarok ezekért a húsokért: veszik őket, mint a cukrot

agrarszektor.hu
Javában tart az idei grillszezon, a családi vagy baráti társaságok széles kínálatból választhatják ki a szabadtéri sütögetés alapanyagait. A boltokba kerülő grilltermékek jelentős része hazai gyártóktól származik. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) piaci körképe szerint a grillszezon abszolút befutója a grillkolbász, ebből a könnyen elkészíthető termékből fogy a legtöbb a boltokban, ugyanakkor a különböző húspogácsák iránti kereslet is jelentős.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Töretlen a hazai grillkultúra fejlődése. Míg néhány évtizeddel ezelőtt a szalonnasütés és a bográcsozás volt a legelterjedtebb szabadtéri program a családi vagy baráti közösségek számára, a nyári időszakban ma már a legtöbben a grillrácson készítik el az ételeket. Alapanyagból pedig idén sincs hiány, az üzletek polcain széles választék várja a grillételek szerelmeseit. A húsok között egyre több az előre fűszerezett, sütésre kész termék, legyen szó sertés- vagy csirkehúsról. Az előre pácolt grilltermékek mellett a sajtok és halak is ott vannak a pultokon. Az ömlesztett sajtokat kivéve minden sajt grillezhető, ám számos gyártó a nyári időszakban külön erre a célra készített grillsajtokkal színesíti a kínálatot. A megkérdezett kiskereskedelmi láncok és élelmiszergyártók szerint a tavalyi évhez képest nőtt a forgalom a grillszezon első hónapjaiban, de egyes termékekből kevesebb fogyott, mint tavaly. Az innovációs igény ugyanakkor kevésbé jellemző erre a szegmensre, úgy tűnik, hogy a magyar vásárlók a jól bevált termékeket részesítik előnyben.

A sertéshúsos termékek között továbbra is biztos befutó a grillkolbász, sokféle változatban megtalálható a kínálatban. Nagyon népszerű a marhahúsból, vagy marha- és sertéshús keverékéből készült húspogácsa is, ami a kézműves hamburgerek nélkülözhetetlen alapanyaga. Ennek a terméknek nagy előnye, hogy többféle módon is elkészíthető, és ha a rossz idő miatt zárt helyre kényszerülnek a grillezők, egy serpenyőben a konyhában is kiváló étel készülhet belőle.

Az üzletláncok tapasztalatai szerint a grillezésre előkészített marhahúsok iránti kereslet némileg csökkent, ugyanakkor a magasabb árfekvésű, érlelt és/fűszerezett steak húsok iránt nőtt az érdeklődés. A különböző halhúsok elkészítését vélhetően csak a gyakorlott grillszakácsok vállalják, ezt mutatja az is, hogy a halak iránti kereslet alapvetően stagnál. Az elmúlt időszakban azonban a drágább halhúsok iránti érdeklődés nőtt. A boltokban kapható grilltermékek zöme hazai gyártóktól kerül a polcokra. A termékek eredetéről a vásárlók is könnyen meggyőződhetnek. Az állati eredetű termékek esetében a címkén ovális bélyegzőt is találunk, ha ezen HU felirat szerepel, biztosan lehetünk benne, hogy magyar a termék.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?