Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia
Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.
A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.
Január elejétől jelezniük kell a legalább 1 milliárd forintnyi árbevételt elérő üzleteknek, ha egy termékből kisebb kiszerelést kezdenek el árulni. A kormány a zsugorinfláció (vagyis a termékek méretének, súlyának csökkentésével elért áremelés) visszaszorítását célozza ezzel. A kiszerelés változására utaló tájékoztatás alól csak egy kibúvó van, ha a kisebb kiszerelés mellett a korábbit is forgalmazza az üzlet legalább 6 hónapig.
Az érintett termékekről a Nébih listát vezet, amelyekből a Portfolio kigyűjtötte az áprilisi bejelentésű, ismertebb márkák termékeit. Ebben a hónapban összesen 17 különböző Somat-termék kiszerelési mérete csökkent, ezek két csoportba, a mosogatógépbe való gélek és tabletták közé tartoznak. Ugyancsak csökkent több JAR mosogatógép-tabletta kiszerelési mérete, de nem sokkal, mindössze néhány százalékkal kapunk kisebb terméket a korábbihoz képest. A mosogatógélek 14-15 százalékkal mentek össze, a mosogatótablettákból pedig 4-7 százalékkal lett kevesebb a csomagban.
A háztartási szerek mellett a Tihany Camembert sajtok mérete is csökkent 4 százalékkal méghozzá két ízesítésben. Szintén csökkent két Milli-termék mérete, az egyik jelentősen, 40 százalékkal. Utóbbi esetben vélhetően nem burkolt áremelésről van szó, hiszen egy ekkora csökkenés egészen biztosan feltűnik a vásárlóknak. A fentieken kívül a Penny saját márkás termékének, a Sissynek a kiszerelése is csökkent négy termék esetében.