A tavalyi Safe2Eat kampány töretlen sikerét követően az EFSA és tagállami partnerei 2025-ben is folytatják szemléletformáló tevékenységüket az élelmiszerbiztonság területén. A kampányhoz idén 23 tagország csatlakozott, ahol széles körű kommunikációs csatornákon keresztül találkozhatnak a fogyasztók azon élelmiszerbiztonsági tanácsokkal, amelyek segítségével megalapozott és helyes döntéseket hozhatnak a mindennapokban - írja a Nébih.
Hazánkban idén kiemelt figyelmet fordítunk a háztartásokban előforduló élelmiszerbiztonsági hibák és az azokból eredő megbetegedések megelőzésére, az élelmiszerjelölések helyes értelemzésének fontosságára és az elkerülhető élelmiszerhulladékok mérséklésére.
A 2024-es év kiemelt eseményei
A Safe2Eat kampány 2024-ben minden eddiginél sikeresebb évet zárt. Az Ipsos decemberben végzett felmérése alapján a kampány a célközönség több mint 45%-át érte el Európa-szerte, amely jelentős növekedés a 2023-as 19%-hoz képest. A közösségimédia-tartalmakon, a tartalomgyártókkal való együttműködéseken, valamint a célzott médiakezdeményezéseken keresztül a Safe2Eat kampány több mint 50 millió európai fogyasztóhoz ért el, ezzel támogatva a biztonságos élelmiszerválasztási és -kezelési döntéseket.
A kampány a fogyasztói magatartásra is hatással volt: a felmérés eredményei azt mutatták, hogy az elért fogyasztók nagyobb valószínűséggel vették figyelembe a biztonságosságot az élelmiszervásárlás során. Emellett érezhetően visszaszorult az a nézet, miszerint az élelmiszerbiztonsági információk túlzottan technikai jellegűek vagy bonyolultak, és a válaszadók azt nyilatkozták, hogy bővültek ismereteik az élelmiszerekkel kapcsolatos kockázatok megelőzése terén is.
Milyen újítások lesznek 2025-ben?
A tavalyi eredményekre építve a Safe2Eat kampány 2025-ben tovább mélyíti az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos ismereteket:
- Nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos legfontosabb fogyasztói aggályok kezelésére (például a tudomány szerepe az élelmiszerbiztonság fenntartásában; az egyértelmű élelmiszerjelölés jelentősége; az élelmiszerhulladék csökkentésének fontossága).
- Kiemelt figyelmet kap az élelmiszerbiztonsági ismeretek hozzáférhetőségének javítása az új, könnyen érthető, a különböző demográfiai és kulturális kontextusokra alakított kommunikációs anyagok révén.
- A kampányban résztvevő tagállamok száma öt új országgal 23-ra bővül, ami Európa-szerte növeli a kampány hatókörét és elérését.