Tényleg biztonságosak az élelmiszerek a boltokban? Ezt sokan nem is tudják

Tényleg biztonságosak az élelmiszerek a boltokban? Ezt sokan nem is tudják

agrarszektor.hu
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) 2025-ben is folytatja szemléletformáló kampányát, amelynek célja, hogy egyértelmű és tudományosan alátámasztott élelmiszerbiztonsági tanácsokkal lássa el a fogyasztókat a biztonságos élelmiszervásárlási és -kezelési döntések meghozatala érdekében. Magyarország a Safe2Eat kampányba idén is a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakmai támogatásával kapcsolódik be.

A tavalyi Safe2Eat kampány töretlen sikerét követően az EFSA és tagállami partnerei 2025-ben is folytatják szemléletformáló tevékenységüket az élelmiszerbiztonság területén. A kampányhoz idén 23 tagország csatlakozott, ahol széles körű kommunikációs csatornákon keresztül találkozhatnak a fogyasztók azon élelmiszerbiztonsági tanácsokkal, amelyek segítségével megalapozott és helyes döntéseket hozhatnak a mindennapokban - írja a Nébih.

A 2024-es év kiemelt eseményei

A Safe2Eat kampány 2024-ben minden eddiginél sikeresebb évet zárt. Az Ipsos decemberben végzett felmérése alapján a kampány a célközönség több mint 45%-át érte el Európa-szerte, amely jelentős növekedés a 2023-as 19%-hoz képest. A közösségimédia-tartalmakon, a tartalomgyártókkal való együttműködéseken, valamint a célzott médiakezdeményezéseken keresztül a Safe2Eat kampány több mint 50 millió európai fogyasztóhoz ért el, ezzel támogatva a biztonságos élelmiszerválasztási és -kezelési döntéseket. 

A kampány a fogyasztói magatartásra is hatással volt: a felmérés eredményei azt mutatták, hogy az elért fogyasztók nagyobb valószínűséggel vették figyelembe a biztonságosságot az élelmiszervásárlás során. Emellett érezhetően visszaszorult az a nézet, miszerint az élelmiszerbiztonsági információk túlzottan technikai jellegűek vagy bonyolultak, és a válaszadók azt nyilatkozták, hogy bővültek ismereteik az élelmiszerekkel kapcsolatos kockázatok megelőzése terén is.

Milyen újítások lesznek 2025-ben?

A tavalyi eredményekre építve a Safe2Eat kampány 2025-ben tovább mélyíti az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos ismereteket:

  • Nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos legfontosabb fogyasztói aggályok kezelésére (például a tudomány szerepe az élelmiszerbiztonság fenntartásában; az egyértelmű élelmiszerjelölés jelentősége; az élelmiszerhulladék csökkentésének fontossága).
  • Kiemelt figyelmet kap az élelmiszerbiztonsági ismeretek hozzáférhetőségének javítása az új, könnyen érthető, a különböző demográfiai és kulturális kontextusokra alakított kommunikációs anyagok révén.
  • A kampányban résztvevő tagállamok száma öt új országgal 23-ra bővül, ami Európa-szerte növeli a kampány hatókörét és elérését.
Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Miért elixír az Elixir® (x)

A foszfonát gombaölő szerek hatásmechanizmusa régóta viták és rejtélyek forrása. Egyes tudósok úgy vélik, hogy ezeknek a termékeknek a legtöbb gombaölő hatása közvetlenül a gomba kórokozójára vonatkozik; míg mások azt gyanítják, hogy a gombára gyakorolt közvetlen hatás és a gazdaszervezet természetes védekezésének stimulálása együttesen megelőzi a betegségeket.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
EZT OLVASTAD MÁR?