Magyarország és Csehország között az élelmiszerkereskedelmi kapcsolatoknak történelmi távlatai vannak. Ma már mindkét ország az Európai Unió tagja, Csehország pedig mind autópályán, mind vasúton könnyen és gyorsan elérhető szállítási desztináció. Ez a földrajzi és történelmi közelség is indokolja a két ország közötti még szorosabb kapcsolatokat, amely életre hívta az első, kifejezetten élelmiszer-exportfejlesztést célzó cseh-magyar üzletember-találkozót - írja közleményében az Agrármarketing Centrum (AMC).
A rendezvény egyedülálló lehetőséget biztosított a magyar gyártók számára, hogy személyesen mutassák be termékeiket a cseh piacon, és közvetlen üzleti kapcsolatokat építsenek a helyi importőrökkel, forgalmazókkal és a HoReCa-szektor szereplőivel. A programban kiemelt figyelmet kapott a fenntartható, innovatív és egészségtudatos élelmiszer-megoldások iránti növekvő kereslet - többek között ezek azok a területek, ahol a magyar gyártók egyre erősebben teljesítenek. Ennek megfelelően a magyar termékek között megtalálhatóak voltak a gluténmentes pékáruk, a hidegen sajtolt olajok, a Magyarországon termesztett és feldolgozott rizstermékek, de olyan klasszikus, prémium élelmiszerek is, mint a libamáj, a borok, vagy a szarvasgombás termékek.
A Hungarian Food Business Program célja, hogy aktívan támogassa a magyar élelmiszeripari cégek külpiacra lépését, valamint megerősítse a magas minőségű magyar termékek jelenlétét a közép-európai régióban. A két napos találkozó első napján piacismereti tájékoztatókat hallhattak a cégek képviselői a cseh élelmiszer-kereskedelem sajátosságairól, az esemény második napján pedig B2B üzleti fórum keretében mutathatták be termékeiket a cseh beszerzők, áruházláncok képviselőinek. A találkozóra 24 hazai cég, valamint hatvan cseh importőr látogatott el, köztük a Rohlik Group, Csehország egyik legnagyobb, online élelmiszer áruháza.