Különleges élelmiszerekkel hódították meg Csehországot a magyarok

Különleges élelmiszerekkel hódították meg Csehországot a magyarok

agrarszektor.hu
Rekordszámú résztvevővel zajlott a Hungarian Food Business Program legutóbbi üzletember-találkozója: az eseményen 24 magyar élelmiszer- és italgyártó vállalat képviseltette magát a Csehország fővárosában, Prágában megrendezett exportfejlesztési fórumon. Az esemény különlegessége, hogy ez volt a 25. ilyen jellegű találkozó a Hungarian Food Business Program történetében.

Extra Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!

Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

Magyarország és Csehország között az élelmiszerkereskedelmi kapcsolatoknak történelmi távlatai vannak. Ma már mindkét ország az Európai Unió tagja, Csehország pedig mind autópályán, mind vasúton könnyen és gyorsan elérhető szállítási desztináció. Ez a földrajzi és történelmi közelség is indokolja a két ország közötti még szorosabb kapcsolatokat, amely életre hívta az első, kifejezetten élelmiszer-exportfejlesztést célzó cseh-magyar üzletember-találkozót - írja közleményében az Agrármarketing Centrum (AMC).

A rendezvény egyedülálló lehetőséget biztosított a magyar gyártók számára, hogy személyesen mutassák be termékeiket a cseh piacon, és közvetlen üzleti kapcsolatokat építsenek a helyi importőrökkel, forgalmazókkal és a HoReCa-szektor szereplőivel. A programban kiemelt figyelmet kapott a fenntartható, innovatív és egészségtudatos élelmiszer-megoldások iránti növekvő kereslet - többek között ezek azok a területek, ahol a magyar gyártók egyre erősebben teljesítenek. Ennek megfelelően a magyar termékek között megtalálhatóak voltak a gluténmentes pékáruk, a hidegen sajtolt olajok, a Magyarországon termesztett és feldolgozott rizstermékek, de olyan klasszikus, prémium élelmiszerek is, mint a libamáj, a borok, vagy a szarvasgombás termékek

A Hungarian Food Business Program célja, hogy aktívan támogassa a magyar élelmiszeripari cégek külpiacra lépését, valamint megerősítse a magas minőségű magyar termékek jelenlétét a közép-európai régióban. A két napos találkozó első napján piacismereti tájékoztatókat hallhattak a cégek képviselői a cseh élelmiszer-kereskedelem sajátosságairól, az esemény második napján pedig B2B üzleti fórum keretében mutathatták be termékeiket a cseh beszerzők, áruházláncok képviselőinek. A találkozóra 24 hazai cég, valamint hatvan cseh importőr látogatott el, köztük a Rohlik Group, Csehország egyik legnagyobb, online élelmiszer áruháza.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?