Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia
Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.
A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.
A világ harmadik legnagyobb sörgyártója csütörtökön közzétett jelentése szerint elmaradt a féléves profit és értékesítési volumen előrejelzésektől. Bár a Carlsberg, amely olyan márkákat gyárt mint a Kronenbourg 1664, a Tuborg és a Somersby, megemelte éves profitvárakozásának alsó határát, ez nem ellensúlyozta a vártnál lassabb, 2,3%-os első féléves működési nyereségnövekedést és az 1,7%-os volumencsökkenést - közölte a Reuters.
Jacob Aarup-Andersen vezérigazgató egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy a sörgyártó teljesítménye erős volt egy nehéz évben, és a második félévben valamivel jobb volumennövekedésre számítanak. Ugyanakkor nem optimista a fogyasztói kiadásokkal kapcsolatban, amelyeket visszafognak az áremelések és a bizonytalanság. Hozzátette, hogy nincs jele annak, hogy ez változna a második félévben.
A nagy sörgyártók csökkent kereslettel, az amerikai vámok hatásával és a kedvezőtlen időjárással küzdenek, gyenge teljesítményük és volumenvárakozásaik pedig aggasztják a befektetőket a növekedési kilátásokat illetően. A Carlsberg részvényei 5,8%-kal estek, miután korábban akár 6,7%-kal is csökkentek, ami 2024 júliusa óta a legmeredekebb visszaesés.
Haider Anjum, a Jyske Bank elemzője meglepődött a részvényárfolyam reakcióján, tekintettel a Carlsberg viszonylag erős teljesítményére. Laurence Whyatt, a Barclays elemzője szerint azonban a piac "bünteti a volumencsökkenéseket", mint a Carlsbergét, amit az ázsiai piacokon nyújtott vártnál gyengébb teljesítmény okozott.
Az átmeneti kihívások mellett a sörgyártók hosszabb távú változásokkal is szembesülnek, például azzal, hogy egyes fogyasztók egészségügyi okokból csökkentik az alkoholfogyasztást. Ezek a problémák együttesen tompították a szektor korábbi optimizmusát. A Carlsberg korábban azt ígérte, hogy 2027-ig évente 4-6% közötti bevételnövekedést ér el, de Aarup-Andersen elmondta a befektetőknek, hogy egy olyan évben, mint 2025, ez talán nem "teljesen reális". Bár a vállalat szűkítette az éves működési nyereség növekedésére vonatkozó várakozásait 3-5%-ra a korábbi 1-5%-ról, az elemzők szerint már eleve 4%-ra számítottak.