Egyre népszerűbbek a magyar borok külföldön, de ez még nem elég a sikerhez

Egyre népszerűbbek a magyar borok külföldön, de ez még nem elég a sikerhez

agrarszektor.hu
Egyre ismertebbek és népszerűbbek a magyar borok a nemzetközi piacon. Ahhoz azonban, hogy ez a fejlődés folyamatos legyen, a gazdák kitartó és áldozatos munkája mellett összehangolt marketingmunkára is szükség van. A bor sokkal több egy exportcikknél, hiszen a helyi hagyományokból táplálkozva a gazdák történeteivel együtt születik. A bort meg kell ízlelni, szagolni, sőt még nézni is.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

Az Agrármarketing Centrum 2020 januárja óta felel a közösségi állami bormarketingért, vagyis hírét viszik a történeteknek, és népszerűsítik a magyar borokat a világ minden táján. Mert ma már szerencsére a történet éppoly fontos a nemzetközi piac számára, mint a hazai borturistáknak. A kezdet persze nem volt egyszerű, hiszen a pandémia lerombolta a terveket, újakat kellett készíteni, eddig sosem használt megoldásokkal - írja a Világgazdaság. Olyan biztos pontokat kerestek, amelyek a pandémia közepette, a járványügyi korlátozások mellett is tudnak működni. Felmerülhet a  kérdés, hogy hogyan lehet a személyes élményt a távolságtartás mellett személyessé tenni? Például hibrid módon valósították meg a borkóstolást, a szemináriumi szakmai előadásba online kapcsolódtak be a sommelie-k, disztribútorok, szakújságírók, akik előzetesen mintát kaptak a borokból, így otthonukban is megkóstolhatták. 

EZ IS ÉRDEKELHET

A hagyományok tisztelete és a fejlődés mellett azonban egy borásznak nem elég igazán jó bort készítenie az eladhatósághoz. A jó csomagolás a címkétől a palackig elengedhetetlen, ahogy egy saját honlap is karaktert ad a pincészetnek, a boroknak egyaránt. A borexporthoz pedig nélkülözhetetlen az összefogás is. A nemzetközi eredményességhez a fókuszban az exportszerkezet átalakítása áll. Egy átlagos évben hárommillió hektoliter szőlőbor előállítására képesek a magyar borászatok, ebből kétmillió elfogy itthon, és egymillió megy exportra. A kivitel nagyjából kétharmada lédig, egyharmada pedig palackos borként kerül a külpiacokra. Fontos, hogy úgy alakítsák át az exportszerkezetet, hogy a palackos borok aránya nőjön, magasabb hozzáadott értékű borok eladásából ugyanis több bevétele származik a magyar borászatoknak, ez pedig a növekedés kulcsa. Ehhez persze szorgalmas imázsépítésre van szükség. Ma már szinte sehol sem számít nagyon újnak a magyar bor. Viszont az látszik, hogy a balti térségben, a skandináv piacon még korántsem aknáztunk ki minden lehetőséget.

Mindenkivel versenyben vagyunk, mert a magyar bornak ezer arca van, a könnyű, reduktív fehérbortól a különleges édes borokon át a hordós, nagytestű vörösig. Fontos, hogy megtalálják az egyedi magyar karaktert a nemzetközi piacokon. A jellegzetes magyar szőlőfajtákra épített marketing például lehet ilyen. Fontos a furmint, amit magyar fajtaként azonosítanak a világpiacon, és egyre ismertebb is. De ott a kékfrankos, az olaszrizling, a kadarka, az egri bikavér vagy épp a villányi franc. A kulturális örökségünk is színes, hiszen az édes borokon kívül a pezsgőben is nagyhatalom voltunk. Emellett fontos a piacok differenciálása is, hiszen a világ más-más területein eltérő szőlőfajtákkal tudunk sikeresek lenni. A kiváló minőségű magyar borok minden cseppjében benne vannak ugyanis modern, letisztult formában a természet csodái, a gazdák áldozatos munkája és törődése mellett a jelen öröme, a pillanat megélése és a sikeres jövő lehetősége is.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

ARASZ Gazdálkodási Napló és Farm menedzsment! (x)

Az elmúlt évek tapasztalatait felhasználva az Arasz komoly segítség volt a Gazdálkodási napló és az EGN beadás követelményeinek való megfelelésben a gazdálkodások adminisztrációs terheinek csökkentésében.

EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. október 25. 11:01