2021. április 20. kedd Tivadar

Hírek - Gépek

Jön a németek automata hernyótalpasa: ezzel gyerekjáték lesz a szállítás a földeken

A talajművelő, vető és növényvédő gépekkel foglalkozó német gyártó, a Horsch megerősítette, hogy egy teljesen automatizált szállítójárművön dolgoznak, és már ebben az évben el is fogják végezni a terepi teszteket.
 
 

Teljesen automatizált szállítójárművön dolgozik a Horsch. A hírek és a tervek szerint a gépet egy 400 lóerős teljesítményű dízelmotor fogja meghajtani, és hidrosztatikus-mechanikus sebességváltóval fog rendelkezni – írta meg a Future Farming. A robot prototípusáról Philipp Horsch már posztolt is egy rövid videót a Twitteren „és mozog!” felkiáltással.

A prototípus a Claas Terra-Trac gumihevederes járószerkezetét használja, ami az Axion 900 „félhernyótalpas” traktorain is látható, de ebben az esetben első kormányzott tengely nélkül, ami legalábbis felveti a kérdést, hogyan fogja magát irányítani a gép, ha egy pótkocsi lesz mögé csatlakoztatva. Egy nagyobb gépre vonatkozó nemzetközi szabadalmi kérelemben azonban Horsch azt írta, hogy „a hernyótalpak úgy is felszerelhetők vagy elrendezhetők a vázszerkezeten, hogy például egy függőleges tengely körül elforduljanak, és ezáltal irányíthatók legyenek”.

A kérelem egyben leírja a lánctalpas és a kerekes szállítójárműveket is, utóbbiaknál a Horsch lengőgerendákat használna, amelyek az első és hátsó kerekek között egyenlő távolságra elfordulnak, és mindkét oldalon összekapcsolják a két kereket. Ebből a szempontból a futómű kialakítása elviekben hasonlónak tűnik az Agrifac és az Amazone önjáró permetezőgépeihez, és így a több üzemmódú kormányzás lehetőségével is rendelkezhet. Mivel mindkét fenti járműtípus motorja alacsonyan van felszerelve az első tengely előtt, a vezetőfülke hiánya azt jelenti, hogy bőven van hely cserélhető munkamodulok szállítására. A szabadalmi kérelem rajzokat is tartalmazott palántázó, vető, permetező és szállító eszközök felszerelésére, amelyek mind utalnak a jármű tervezett méretére.

A szállítójármű rekonstrukciója (Forrás: Horsch/Reussir)

Az új fejlesztés hátterével kapcsolatban a Horsch kijelentette, hogy a cégnél elutasítják a kis robotok használatát, mivel azok az ellátási logisztika szempontjából – mint például a vetőmag- vagy folyadéktartályok újratöltése – nem praktikusak, a karbantartás bonyolultsága miatt pedig költségesek. A Horsch emellett kritikus az olyan vontatási megoldásokkal szemben is, mint például a teljesen automatizált robottraktorok, amelyek hagyományos terepi berendezéseket vontatnak, mivel ezek nem gyakorolnak pozitív hatást a beszerzési költségekre, továbbá komplex felügyeleti, irányítási és vezérlőrendszerekre lenne szükségük a munkagép és a felszerelés számára.

A találmány célja tehát inkább "egy olyan önálló mezőgazdasági szállítójármű létrehozása, amellyel a hatékonyság nem csökken, a berendezéshez nincs szükség további vontatójárműre, sőt, a terepi munkák során sincs feltétlenül szükség a kezelőre" – olvasható a cég közleményében. A Horsch által választott fejlesztési és technológiai partnerrel kapcsolatos hivatalos részletek várhatóan a következő napokban fognak kiderülni.

(A cikkben szereplő képek a Horsch tulajdonát képzik, a rekonstrukciót a Reussir portál végezte el.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.
    Mind a négyet bepipálom
    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu