Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!
Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!
Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén!
A Spanyol Mezőgazdasági, Halászati és Élelmiszerügyi Minisztérium (MAPA) szeptemberben közzétett előzetes külkereskedelmi adatai szerint a belföldi paradicsomágazat 2024-ben jelentős exportvolumenbővüléssel zárta az évet, ugyanakkor az értékesítési átlagár csökkenést mutatott. Spanyolország a 2024-es évben összesen 674,4 millió kilogramm frisspiaci paradicsomot értékesített külföldön, ami 18%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az exportált áruk összértéke elérte az 1,099 milliárd eurót, ugyanakkor az átlagos kilónkénti ár 2,10 euróról 1,63 euróra (635 Ft/kg-ról 492 Ft/kg-ra) mérséklődött, ami az erősödő nemzetközi versenyhelyzetre utal - írja a FruitVeb.
A legfontosabb célpiac továbbra is az Európai Unió maradt, ahová több mint 590 ezer tonna paradicsom került értékesítésre. A tagállamok közül a legnagyobb felvásárló Németország volt 216 ezer tonnával, ami a teljes volumen 32%-át tette ki, 383 millió euró értékben. Franciaország a volument tekintve 22,5%-os növekedést mutatott, míg Hollandia és Lengyelország szintén jelentős mennyiséget importált. Olaszország több mint 39 ezer tonnát vásárolt, míg az Európai Unión kívüli piacok közül az Egyesült Királyság emelkedett ki közel 61 ezer tonnás importjával, ráadásul ezt magas, 2,27 eurós (685 Ft/kg) egységáron.
Az import oldalon Spanyolország 12,1%-os visszaesést regisztrált: míg 2023-ban 238,5 ezer tonna paradicsom érkezett az országba, addig 2024-ben ez a mennyiség 209,7 ezer tonnára csökkent. Változás történt a legfontosabb partner tekintetében is, mivel a legnagyobb beszállító Marokkót megelőzve Portugália lett. Bár az árverseny továbbra is nyomást gyakorol az ágazatra, a MAPA legfrissebb adatai szerint Spanyolország továbbra is őrzi domináns pozícióját a frisspiaci paradicsom európai piacán.











