Skandináv babérokra törnek a magyar exportcégek

agrarszektor.hu
A Baltikum az orosz, ukrán piacok felé is kaput nyithat.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával 11 magyar vesz részt az 15. alkalommal megrendezett Tallinn FoodFair 2013 Nemzetközi Élelmiszeripari Kiállításon. A kiállítás nem csak Baltikumba irányuló exportlehetőségek kihasználását támogatja, az itt kialakított kapcsolatok jó lehetőséget teremtenek az orosz, ukrán és finn piacra való bejutásra is.

A HITA második alkalommal jelenik meg a Tallinn FoodFair Kiállításon, amely Észtország és - a RigaFood mellett - a régió egyik legnagyobb vására. Az eseményen évről-évre több mint 100 főkiállító regisztrál. A Tallinn FoodFair-en való részvétel célja az észt-magyar bilaterális kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése és további magyar exportlehetőségek feltárása a Baltikumban. A kiállításon a hagyományos baltikumi résztvevőkön túl skandináv, olasz, cseh, és moldáv cégek is bemutatkoznak, és az itt kialakított kapcsolatok jó lehetőséget teremtenek az orosz, ukrán és finn piacra való bejutásra is.

A látogatók a magyar standon számos jellegzetes magyar terméket kóstolhattak meg: a Bergland cukorkákat, a Szicsek pálinkákat, a Zsanna Manna természetes anyagokból készült látványos édességeit, a Detki kekszeket, a Törley Pezsgőpincészet áruit, a Domi fokhagymából készült termékeit, a Hunland Food dió- és mák készítményeit. Bemutatkoznak továbbá a Mirelite Mirsa, az Abonett és a Buszesz termékek, és a Magyarmet Bt. élelmiszeriparban használatos öntvényei is.

"A KSH adatai alapján a válság kirobbanása által bekövetkezett nagy visszaesés után már 2010-ben beindult dinamikus növekedést követően 2011-ben a magyar-észt áruforgalom ugrásszerűen megnövekedett, alapvetően a magyar export nagymértékű bővülésének köszönhetően. A 2012. évi forgalmat a konszolidáció jellemzi. Az áruforgalmi egyenleg magyar szempontból továbbra is kedvező, az elmúlt években minden alkalommal jelentős többletet mutatott. Összességében Észtország a magyar külkereskedelmi partnerek rangsorában az 50. helyet foglalja el (exportban 47., importban 55. hely). Észtország részaránya a teljes magyar külkereskedelemben 0,11%. Az észt exporton belül Magyarország a 38. helyen (0,2%), az észt importon belül a 19. helyen (1,2%) áll"- tájékoztat a HITA.

A magyar áruexport összetétele 2010. óta folyamatos átalakuláson megy keresztül. Az "élelmiszerek, italok, dohány" főcsoport, amely korábban meghatározó szerepet játszott az Észtországba irányuló magyar exportban, már csak 9,2%-os részesedéssel bír kivitelünkben, szemben a 2010-es 21,6%-kal. Ebben a csoportban a magyar termékek zászlóshajója a Törley pezsgő, amelynek észtországi forgalmazója rekordévet zárt az 1.9 millió eladott palackkal.

Az Észtországba irányuló exportunk megduplázódását és áruexport összetételének átalakulását meghatározza a "gépek és szállítóeszközök" főcsoport forgalmának és súlyának ugrásszerű megnövekedése, amely ma az összes export közel háromnegyedét teszi ki.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?