2021. október 16. szombat Gál

Hírek - Agrárpénzek

95 milliárdot költöttünk tavaly tejtermékekre

Értékben is, mennyiségben is nőtt a gyümölcsjoghurt, tejföl, túró és vaj kiskereskedelmi eladása a Nielsen piackutató vállalat által mért nagy forgalmú tejtermék kategóriák közül, tavaly, az előző évhez képest. A négy termékcsoport együttes évi forgalma mintegy 95 milliárd forint.
 
 

Sajtnál mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztráltak, éves összehasonlításban; érték szempontjából pedig plusz 5 százalékot, és így a bolti forgalom meghaladta a 75 milliárd forintot tavaly. A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória forgalom szerinti rangsorában a feldolgozott hús és sör után a sajt a harmadik.

Értékben a sajt bolti eladásából 47 százalékot vittek el a trappistát is magában foglaló félkemény sajtok. Sorrendben utánuk a kördobozos részaránya 11, a friss szegmensé 9, szeletelté és krémsajté 8-8 százalék.

Gyümölcsjoghurtból értékben 7 százalékkal nőtt a bolti eladás, és tavaly meghaladta a 30 milliárd forintot. Mennyiségben plusz 3 százalék a mutató. E szegmensben erősek a gyártói márkák. Tavaly május-június óta mindegyik kéthónapos periódusban 88-89 százalék jutott rájuk a mennyiségi eladásból.

A tejföl többek között azért kerülhetett be a legnagyobb forgalmú tíz Nielsen-kategória közé, mert a fogyasztók egy része ritkította látogatásait vendéglátóhelyeken, és inkább otthon főz. Értékben a forgalomnál plusz 5 százalékot regisztráltak a piackutatók, egyik évről a másikra. Így az éves piacméret csaknem eléri a 30 milliárd forintot. Mennyiséget tekintve évi 60 millió liter felett mozog a piac, amely 1 százalékkal bővült tavaly, éves összehasonlításban.

Túróból értékben 3, mennyiségben 7 százalékkal többet adtak el az élelmiszerboltok tavaly, mint egy évvel korábban. Az éves piacméret meghaladja a 15 milliárd forintot. Vajból értékben 6, mennyiségben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelem forgalma, egyik évről a másikra. A piac mérete mintegy 12 milliárd forint.

A kisebb forgalmú kefirnél értékben az eladás 4, mennyiségben 3 százalékos csökkenését regisztrálták tavaly. Az éves piac csaknem elérte a 8 milliárd forintot. Natúr joghurtnál értékben mínusz 6, mennyiségben mínusz 4 százalék a bolti eladás tavalyi trendje. Az éves forgalom közel 6 milliárd forint.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.
    Mind a négyet bepipálom
    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu