Dráguló nyersanyagok: ezt már nem nyelik le a fogyasztók

agrarszektor.hu
Az élelmiszerektől a tisztítószerek gyártóiig valamennyi vállalkozás számára elengedhetetlen az új termékek fejlesztése, máskülönben nyereségük jelentős részét elvihetik az emelkedő nyersanyag árak - állítja a McKinsey tanácsadó cég.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

A nyersanyagok árváltozási dinamikájában utóbbi években megfigyelhető változás az úgynevezett csomagolt termékek (CPG) gyártóit is stratégiaváltásra szólítja fel. Az utóbbi 25 évben ugyanis nem voltak ilyen volatilisek a nyersanyagpiacok, így áremelkedéskor a végtermékek árait is emelni tudták, ugyanakkor fordított esetben a fogyasztási cikkek árai nem csökkentek.

1996 és 2002 között a szektor nyereségének kétharmadát a nyersanyagárak emelkedésének fogyasztókra hárítása adta, amely mintegy 10 milliárd dollárt eredményezett a cégek számára - derül ki a McKinsey elemzéséből.

Mióta azonban a nyersanyagárak folyamatos emelkedésnek indultak, ezek a cégek már csak emelkedő költségeik töredékét tudták végtermékük árában érvényesíteni, amely 2002-2007 között mintegy 70 milliárd dollárjukba került.

Ez a helyzet a kekszgyártóktól a háztartási cikkek gyártójáig valamennyi vállalatot új stratégiák kidolgozására kényszeríti, amennyiben nem akarnak további veszteségeket elszenvedni.

A tanulmány készítői 20 százalékos nyersanyagdrágulást, valamint a végtermékek árának változatlanságát feltételezve a következő öt évre, úgy számolnak, hogy adózás előtti eredményük (ebitda) kétharmadától eleshetnek a cégek.

Egyik megoldás a termékskála bővítése, új termékek bevezetése lehetne, hiszen így nem a meglévő termékek árában kellene az emelkedő költségeket érvényesíteni. Persze az innováció nem egyszerű feladat, azonban a CPG szektor számára elengedhetetlen - vélik a szakértők.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?