AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Az országra jellemző kis állománylétszámmal rendelkező juh és kecsketartók magas száma valamint a juhok és kecskék viszonylag rövid életciklusa következtében Kína különösen érzékeny a kiskérődző ágazatban esetlegesen fellépő nagy kínálati ingadozásokra, így az alul- és a túlkínálatra egyaránt - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Bár Kínában a juhhús-fogyasztás a teljes húsfogyasztás csupán 6%-át teszi ki, ugyanakkor − figyelembe véve a piac méretét − ez továbbra is csaknem 3 millió tonnát (cwt - carcass weight) tesz ki. Kína 2019-ben juhhús-szükségletének 44%-át importból biztosította, mely értéken belül az ausztrál import viszonylag kis szerepet játszott.
A GIRA előrejelzése szerint Kína 2019. évi 164 milliós juhállomány-létszáma az idei évben 6,7%-kal, − vagyis 11 millió egyeddel − 175 millióra fog növekedni. Az ország juhhús-fogyasztása az előrejelzések szerint 2020-ban szintén jelentős mértékben, 82 700 tonnával növekszik majd, még a teljes húsfogyasztás várhatóan mindössze 3 millió tonnával emelkedik. A legfrissebb − a GIRA kínai juhhúspiaci kilátásokra vonatkozó elemzésén alapuló - jelentés szerint az állományméret és a termelés ilyen kiemelkedő mértékű emelkedésének hatására várhatóan az importált termékekkel kitöltendő termelési "rés" kb. 90 000 tonnával csökkenhet az idei évben.
Mindez várhatóan nagyobb ingadozást fog előidézni a juhhús-piacon, és bár Kína az ausztrál juhhús egyik legnagyobb vevője, Új-Zéland jobban ki van téve ennek a piacnak, mint Ausztrália. Ugyanis amíg Ausztrália Kína felé irányuló juhhús-exportja 2019-ben − beleértve a belsőségeket is − 752 millió dollár értéket ért el, addig Új-Zéland egy milliárd dollár értékű exportot jelentett ugyanebben az időszakban, ami 40%-kal magasabb Új-Zéland 2018 évi, Kína felé irányuló export értékénél.