2024. szeptember 21. szombat Máté, Mirella

Tényleg vizezik a sört a fesztiválokon? És mennyi fröccsöt iszunk?

Orosz Márton
Hatalmas logisztikai feladat a nagy zenei fesztiválok italszállítása. Egy-egy rendezvényen százezrek vesznek részt, több tucat pultnál fogy a sör, a bor, a koktél, a rövidital, és persze az üdítő. Az agrárszektor.hu most a beszállítókat kérdezte az idei év tapasztalatairól, és arról, milyen fejlesztéssel készülnek a legnagyobb rendezvényre, a két hét múlva kezdődő Szigetre.

Már csak néhány napig jelentkezhet a Portfolio agrárdíjaira!

A Portfolio Csoport az idén 12. alkalommal rendezi meg siófoki Agrárszektor Konferenciáját, amely az ágazat egyik legnagyobb és legjelentősebb szakmai eseményének számít. A december 4-5-i kétnapos rendezvényen immár 10. alkalommal adjuk át 9 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen szeptember 22-ig!

Óriási piacot jelentenek a magyar fesztiválok, és nem csak "popszakmai" szempontból. A legnagyobb rendezvényeken akár százezernél is többen fordulnak meg, ez pedig komoly feladatot jelent az élelmiszer-beszállítóknak, például a sörgyártóknak vagy a borkereskedő cégeknek. Július végén már a kétharmadánál jár a fesztiválszezon: két nagyrendezvényt, a soproni VOLT-ot és a zamárdi Balaton Sound-ot már magunk mögött hagytuk, összlátogatószámuk meghaladta a 300 ezer főt.

Heineken: a cider húzta az idei szezont

A két nagy rendezvény sörszállítója, a Heineken Hungária az agrárszektor.hu-t arról tájékoztatta, hogy mindkét fesztiválon nőtt a forgalmuk. A VOLT-nál - vállalati szinten - több mint 10%-kal növekedett az előző évhez képest, köszönhetően a rekord látogatószámnak és a kánikulának. A csapolt sörök forgalma generálta a növekményt teljes egészében, és népszerű volt az idei innovációjuk, a csapolt Soproni APA (American Pale Ale) is: idén összesen 1,5 km-nyi sörvezetéken keresztül jutott el a vendégekhez a csapolt sör a fesztivál területén. Kiemelték, hogy

népszerű volt idén a cider: a teljes Strongbow cider forgalom közel a duplájára nőtt, ami a csapolt kiszerelés sikerének köszönhető.

A Heinekentől megtudtuk azt is, hogy a Balaton Soundon (ahol a közönség összetételéből következően sokan fogyasztanak sör vagy fröccs helyett koktélokat, long drinkeket - a szerk.) is növekedett a forgalom összeségében. A növekedés fő motorja itt is a Strongbow volt, elsősorban a csapolt kiszerelés hozott kiemelkedő eredményt, mindkét íz nagyon népszerű volt. A Heineken sör és az alkoholmentes radler értékesítés a tavalyi szintet hozta.

Egyre többen fröccsöznek

A VOLT-on 10 ezer liter bor fogyott, az idei Szigeten pedig 20-25 ezer literrel számolnak - tudtuk meg a Borhálótól. A szigetes rendezvények borszállítója szerint a nyári fesztiválokon összesen 50-60 ezer liter bor fogyhat. Az is kiderült, hogy a Balaton Sound látogatói másképp fogyasztják a borokat, mint Sopronban, vagy a Hajógyári Szigeten: a Balaton partján inkább a nagyobb víztartalmú fröccsöket kedvelték.

A borkereskedés egyébként akár naponta többször is indít kamionokat a fesztiválokra, elsősorban a friss készletek fenttartása érdekében. A bor és a fröccs egyre népszerűbb ezeken a rendezvényeken, egyre több külföldi is fogyasztja, spritzer néven népszerűsítik. A borszállítónál a fröccsborok kiválasztásánál hosszas keresés után esett a választás a Kamocsay Ákos neszmélyi Irsai Olivérjére és Merlot Roséjára. A két alapbor mellett a Borháló öt palackozott bort is szállít a Szigetre: ez a szortiment a Várszegi Pincészet boraira épül.

De mennyibe kerül a sör a Szigeten?

A Dreher Sörgyárak a Sziget sörös támogatója - néhány év kihagyással - már a kezdetek óta, 2009 óta pedig minden évben a Dreher márka a "Sziget hivatalos söre". Tavaly már több mint 440 ezer látogatója volt a Szigetnek, idén a napi teltház határa 90 ezer fő: ha minden más tényező változatlan lenne, úgymint a programok, időjárás, promóciók, más italmárkák aktivációi a fesztiválon, akkor úgy látják, hogy a látogatók számával arányosan nőhet a sörfogyasztás is.

A Dreher arról tájékoztatott, hogy tavaly nagyon sikeres és kedvelt volt a Hidegkomlós, amit idén is visznek a fesztiválra, az alkoholmentes és ízesített D24-hez hasonlóan. Mint írták, a Szigeten nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy a sör a legjobb minőségben legyen kapható a fesztivál területén.

A fesztiválon a sörökkel kapcsolatban gyakran felmerülő tévhit, hogy a söröket vizezik. A Dreher ezt cáfolta lapunknak: a hordóban lévő széndioxid és túlnyomás miatt ez lehetetlen, hiszen a hordó gyakorlatilag felrobbanna.

A cég idén több tanksörözőt is nyitott Budapesten, és ezek nagyon jól szerepelnek, így ezt a sörtípust most bemutatják a Szigeten is. A tanksör pasztőrözetlen és egyenesen a sörgyárból érkezik tankokban, tehát majdnem olyan, mintha valaki a sörgyárban inná.
Azt is megtudtuk, hogy tervezik, de

ebben az évben még nem lesz visszaváltható söröspohár a Szigeten.

Az árak viszont nem változnak, ugyanannyiért sörözhetnek a fesztiválozók, mint tavaly (igaz, a Classic Dreher helyett idén Hidegkomlósat csapolnak majd a pultokban):

  • Csapolt Dreher Hidegkomlós/Dry Hop, 0,5l: 650 forint
  • Dobozos Dreher Classic, 0,5l: 740 forint
  • Dobozos Dreher Hidegkomlós/Dry Hop, 0,5l: 740 forint
  • Dobozos D24 alkoholmentes, 0,5l: 510 forint
  • Dobozos D24 alkoholmentes, gyömbér/pomelo-grapefruit/lime-málna, 0,5l: 510 forint

(Forrás: Dreher Sörgyárak Zrt.)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?