Minden második magyar 10 százalékkal többet is fizetne a magyar élelmiszerért

agrarszektor.hu
Az élelmiszeripar nyeresége az elmúlt öt évben közel megduplázódott, a sikernek pedig elengedhetetlen része a kiváló minőségű magyar alapanyag - mondta Nagy István agrárminiszter a Magyar Termék Nonprofit Kft. konferenciáján, Budapesten. Beszélt az export- és az importtermékekről is. Utóbbi kapcsán kiderült, egyre elkötelezettebbek vagyunk a hazai élelmiszerek iránt. Szó esett egy vadonatúj védjegy megalkotásáról is.

HOLNAP JÖN AZ AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA 

Fenntarthatóság és innováció az agráriumban

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is! Még nem késő regisztrálni!

Az élelmiszeripar kiemelkedő stratégiai ágazat, melynek fejlesztése komoly felelősséget jelent számunkra - jelentette ki  Nagy István a konferencián. Arról is beszélt, hogy a közepes és nagyvállalatok által előállított termékek képesek visszaszerezni és megtartani a hazai piacokat, sőt exportalapot jelentenek a külpiacokon is. A 2014-2020-as támogatási időszakban a piaci szereplők több nemzeti forrású támogatásra is adhattak be támogatási kérelmet, ilyen volt a Nagyvállalati Beruházási Támogatás, illetve a Beruházási Ösztönzési Célelőirányzat, valamint a GINOP programok is segítették a vállalatokat. Ezeknek is köszönhetően

2014 óta az élelmiszeriparba áramlott támogatások értéke mára már meghaladta a 300 milliárd forintot.

A támogatások pedig jelentősen hozzájárultak az export dinamikus bővüléséhez, azaz az ágazat javuló eredményeihez. A miniszter fFelhívta a figyelmet arra, hogy az élelmiszeriparban nyilvántartott közel 5 ezer vállalkozásból csak alig ezer végez exporttevékenységet. Az exportpiacra történő kilépésnek ugyanis alapfeltétele a nagy mennyiségű, homogén árualap. Az exportáló vállalatok által realizált árbevétel jelentős, sőt folyamatosan nő, már megközelítette az 1300 milliárd forintot.

Az élelmiszeripar árbevételének több mint 30 százaléka exportból származik. A legtöbb exportárbevétel a húsiparban, az állateledel-gyártásban és a zöldség-gyümölcs feldolgozásban jelentkezik.

A hazai élelmiszeripar nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű, stratégiai ágazat: 5 ezer vállalkozás, 33 szakágazat, 90 ezer alkalmazottal állít elő élelmiszert és italt a vásárlók számára. Ma már a vásárlók jelentős része hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért - mondta a konferencián Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. Egy friss reprezentatív felmérés szerint

két, tulajdonságaiban megegyező, azonos áru termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja.

A 170 cég csaknem 4000 terméke által használt Magyar Termék védjegyrendszert működtető társaság vezetője szerint az elmúlt évtizedben sikerült jelentősen megváltoztatni a magyar termékek megítélését a fogyasztók körében. Benedek Eszter beszámolt arról is, hogy a védjegyrendszert továbbfejlesztik, bevezetnek egy Kiváló Termék védjegyet, amely a termékek kiemelkedő minőségét tanúsítja. Ezen felül

létrehozták az ÖKOlogikus védjegyet is, amelyet azok az áruk kapnak, amelyekkel a gyártók és forgalmazók csökkentik a környezetterhelést.
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?