Koronavírus: így változtatta meg a vásárlási szokásokat a járvány

Koronavírus: így változtatta meg a vásárlási szokásokat a járvány

agrarszektor.hu
A koronavírus-járvány a napi fogyasztási cikkek iráni keresletet is felülírta, hiszen a megjelenése óta a vásárlók inkább az alacsony kockázatú termékeket részesítik előnyben.

Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

A járványhelyzet jelentősen megváltoztatja a fogyasztók hozzáállását és viselkedését - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Ennek egyik megnyilvánulási formája a kockázatkerülés, vagyis a fogyasztók arra törekednek, hogy a bizonytalanságot minimalizálják. Megbízható márkákat és olyan termékeket keresnek, amelyek esetében alacsony a betegség kockázata. Mindemellett a recesszió következtében kialakuló munkahelyi és megélhetési bizonytalanságok is komoly aggodalmat váltanak ki. Vagyis a fogyasztók a költséghatékony, egészségügyi kockázatot csökkentő vásárlásokra törekednek.

Az FMCG Gurus 2019/2020-as időszakban végzett felmérése alapján a globális fogyasztók 70%-a megváltoztatta vásárlási szokását. A költséghatékony beszerzés nem feltétlenül a legolcsóbb termék beszerzésében nyilvánul meg, hanem inkább a termék alaposabb megvizsgálásában, értékelésében. Vagyis a vásárlók a legideálisabb ár-érték arányra törekednek (42%), valamint igyekeznek csökkenteni a nem alapvető fontosságú kiadásokat. A koronavírus egy olyan különleges helyzetet alakított ki, amely során elengedhetetlen, hogy a fogyasztók ne kérdőjelezzék meg saját sebezhetőségüket. 2019-ben a fogyasztók 25%-a vélte gyengének immunrendszerét, és 53%-uk tervezte annak fokozását. Ez az arány idén emelkedni fog, így a funkcionális összetevőkkel rendelkező élelmiszerek vásárlása előtérbe fog kerülni.

Összességében elmondható, hogy a betegséggel szembeni sebezhetőség minimalizálására való törekvés, a költséghatékony vásárlások és az egészség fokozása a kockázat elkerülésének irányába tereli a fogyasztókat. Ennek következtében várhatóan olyan márkákhoz és termékekhez fognak fordulni, amelyekhez bizalom, biztonság és egészség társul.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Igen, a KWS TOP4 Mátrix működik! (x)

A visszatérő, hatalmas károkat okozó évjárati és növénytermesztési katasztrófa biztatott bennünket, hogy foglaljuk egyedi kukoricatermesztési kockázatkezelési rendszerbe a KWS modern kukoricahibridjeit.

Támogatott tartalom

Rhizál: a víz bölcsője a búza számára (x)

A Rhizál® a HED-LAND Hungária Kft. különleges biológiai csávázó és talajkezelő készítménye, amely a Rhizobium alamii törzset tartalmazza, és hatékonyan segíti az őszi búza kelését, korai fejlődését és szárazságtűrését.

Támogatott tartalom

Kertből az asztalra (x)

Közösségi főzéssel búcsúzott a nyártól a Kiskert program Vizsolyban

EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. október 14. 06:03