Koronavírus: így változtatta meg a vásárlási szokásokat a járvány

agrarszektor.hu
A koronavírus-járvány a napi fogyasztási cikkek iráni keresletet is felülírta, hiszen a megjelenése óta a vásárlók inkább az alacsony kockázatú termékeket részesítik előnyben.

Fenntartható élelmiszergyártás – Ez a jövő befektetése?

Személyes befektetői klubon mutatjuk be a tőzsdei kibocsátásra készülő Civita Group tevékenységét, működését, az iparágban rejlő potenciált. A magyar családi, kukoricafeldolgozó vállalkozás fenntartható módon állítja elő termékeit, melyek csak természetes alapanyagok felhasználásával készülnek, a teljesértékű és változatos táplálkozáshoz igazodva. A részvétel INGYENES, de regisztrációhoz kötött!

A járványhelyzet jelentősen megváltoztatja a fogyasztók hozzáállását és viselkedését - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Ennek egyik megnyilvánulási formája a kockázatkerülés, vagyis a fogyasztók arra törekednek, hogy a bizonytalanságot minimalizálják. Megbízható márkákat és olyan termékeket keresnek, amelyek esetében alacsony a betegség kockázata. Mindemellett a recesszió következtében kialakuló munkahelyi és megélhetési bizonytalanságok is komoly aggodalmat váltanak ki. Vagyis a fogyasztók a költséghatékony, egészségügyi kockázatot csökkentő vásárlásokra törekednek.

Az FMCG Gurus 2019/2020-as időszakban végzett felmérése alapján a globális fogyasztók 70%-a megváltoztatta vásárlási szokását. A költséghatékony beszerzés nem feltétlenül a legolcsóbb termék beszerzésében nyilvánul meg, hanem inkább a termék alaposabb megvizsgálásában, értékelésében. Vagyis a vásárlók a legideálisabb ár-érték arányra törekednek (42%), valamint igyekeznek csökkenteni a nem alapvető fontosságú kiadásokat. A koronavírus egy olyan különleges helyzetet alakított ki, amely során elengedhetetlen, hogy a fogyasztók ne kérdőjelezzék meg saját sebezhetőségüket. 2019-ben a fogyasztók 25%-a vélte gyengének immunrendszerét, és 53%-uk tervezte annak fokozását. Ez az arány idén emelkedni fog, így a funkcionális összetevőkkel rendelkező élelmiszerek vásárlása előtérbe fog kerülni.

Összességében elmondható, hogy a betegséggel szembeni sebezhetőség minimalizálására való törekvés, a költséghatékony vásárlások és az egészség fokozása a kockázat elkerülésének irányába tereli a fogyasztókat. Ennek következtében várhatóan olyan márkákhoz és termékekhez fognak fordulni, amelyekhez bizalom, biztonság és egészség társul.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Hitelezés 2023
Az emelkedő kamatkörnyezet hatása a hitelpiacra és a bankszektorra.
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap.
Vállalati Energiabeszerzés 2023
Uniós és hazai szabályozási keretek, várható gáz- és áramalakulás a háború és a gáztároló feltöltési kihívások nyomán
EZT OLVASTAD MÁR?