Egyre többen esznek ilyen húst itthon, de van még hova fejlődni

Egyre többen esznek ilyen húst itthon, de van még hova fejlődni

agrarszektor.hu
Lezárult az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” néven futó halfogyasztást népszerűsítő projekt, mely a hazai halfogyasztás növelését tűzte ki elsődleges céljául. A most lezárult projekt hét éves időtartama alatt számtalan eszközzel - többek között rendezvényekkel, roadshow megjelenésekkel és nagyszabású médiakampánnyal - népszerűsítette a halfogyasztást az Agrármarketing Centrum. A 950 millió forintos összköltségből megvalósuló marketingprogramnak érezhető hatása van: míg korábban alig került hal a magyarok tányérjára, a hét éves ciklus végén csaknem 20%-kal többet fogyasztanak belőle.

HOLNAP JÖN AZ AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA 

Fenntarthatóság és innováció az agráriumban

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is! Még nem késő regisztrálni!

A magyarországi halfogyasztás népszerűsítése, az ágazati imázs javítása, valamint a halgazdálkodási és akvakultúra-termékek népszerűbbé és ismertebbé tétele a fő célja a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként futó „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampánynak. A 2014-2020-as programozási időszak fogyasztásösztönző programja most zárult, ennek során változatos eszközökkel, kis- és nagyrendezvényekkel, roadshow megjelenésekkel, médiakampánnyal, hirdetésekkel népszerűsítették az édesvízi halak fogyasztását, valamint ismertették az egészségre gyakorolt hatásait. A 2015-ös adatok alapján a magyarországi éves halfogyasztás fejenként alig haladta meg az 5 kilogrammos mennyiséget. Ezzel szemben Portugáliában ugyanez a szám több mint 57 kilogramm, és az uniós átlag is 23,28 kg, vagyis van még teendő e téren.  A hét éves szemléletformáló program ugyanakkor egyértelműen növelte a halfogyasztási hajlandóságot hazánkban, hiszen ma már csaknem hét kilogrammra nőtt a fejenkénti éves mennyiség. Ezzel teljesült az eredeti cél, azaz legalább 20%-kal növekedett a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet. Ezt vélhetően nagyban elősegítette, hogy egyre több élelmiszerlánc forgalmaz konyhakész, csomagolt, filézett vagy darabolt halat.

A „Kapj rá!” szemléletformáló és fogyasztásösztönző marketingkampány lebonyolításával megbízott Agrármarketing Centrum 2017 és 2021 között összesen 15 kiemelt rendezvényen (pl. FEHOVA, OMÉK, Bábolnai Gazdanapok, Farmer Expó) volt jelen a „Kapj rá!” standjával, ahol többek között látványkonyhával, gyermek foglalkoztatóval, edukatív kiadványokkal igyekeztek kedvet csinálni a halételekhez. Ezeken a rendezvényeken több mint hárommillió embert szólíthattak meg közvetlenül, valamint több mint 17 ezer kóstolóadagot osztottak ki.

A különböző regionális kisrendezvényeken, gasztronómiai fesztiválokon szintén önálló standon népszerűsítették a programot, 2018-2019 között összese 14 alkalommal, egyebek mellett a Tiszafüredi Halas Napokon, a Pápai Agrár Expón, vagy az Országos Halfőző Versenyen. Ezeken az alkalmakon több mint százezer ember értek el és csaknem tízezer kóstoló falattal kínálták a látogatókat. A kampány országos roadshow-ra is indult, melynek során 2017 és 2021 között 53 helyszínen látványkonyhával és ismeretterjesztő kiadványokkal várták az érdeklődőket. Ennek során csaknem 2 millió emberrel ismertethették meg a kampány üzenetét, illetve több mint 60 ezer kóstolóadag kiosztásával tudatosították a látogatókban, hogy a halhús finom és egészséges.

A potenciális fogyasztók közvetlen elérése mellett az Agrármarketing Centrum (AMC) egy komplex marketingkommunikációs kampánnyal is népszerűsítette a programot. Többek között médiahirdetésekkel, közösségi média felületeken, és flashmobok segítségével hívta fel a figyelmet a kampány üzeneteire. A promóciós időszakban négy reklámfilm is készült. A kapjra.hu weboldalon folyamatosan osztottak meg aktuális híreket, receptötleteket, szemléletformáló videókat. A „Kapj rá!” mobilalkalmazás pedig kifejezetten a fiatal célcsoport számára készült, hogy ott egyebek mellett halfogyasztást segítő ismeretterjesztő játékokkal irányítsák rá a figyelmet a programra és a halfogyasztás fontosságára. A halfogyasztást ösztönző kampány hátterét biztosító MAHOP ugyan 2023. december 31. napján lezárul, ám a tervek szerint a 2021-2027-es időszakban, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz keretein belül újabb kampányidőszak veszi kezdetét.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?