A tárcavezető elmondta: a nyúlhús egy minőségi 21. századi fehérjeforrás, kedvező élettani paraméterekkel, alacsony zsírtatalommal rendelkezik, és az egyetlen olyan húsfajta, amely mentes allergén anyagtól. Ezen felül hagyományos, egészséges és fenntartható módon előállított húsfajta, ízletes, sokszínű kulturális alapanyag. Kiemelte, hogy a legszigorúbb uniós élelmiszerbiztonsági és állatjóléti szabványok szerint állítják elő.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője elmondta: a nyúltenyésztésnek komoly hagyományai vannak és a magyar gasztronómia szerves része, fogyasztása könnyen beilleszthető az egészséges táplálkozásba. Kiemelte: az ágazat fennmaradásához a magyar termékek fogyasztásával járulhatunk hozzá. Hozzátette, hogy az ágazat termelésének export aránya 90-95% körüli, és az európia piacokon keresik a magyar nyúlhúst, de az ágazat stabilitását a magasabb belföldi fogyasztás is támogathatja.
Juráskó Róbert, a Nyúl Terméktanács elnöke kiemelte: 2022-ben az aszály, korábban pedig a koronavírus érintette negatívan az ágazatot, azonban tavaly stabilizálódott és növekedésnek indult a piac, az élőállat felvásárlás közel 10 százalékkal nőtt 2023-hoz képest. Magyarország Európában a negyedik legnagyobb nyúltermelő, és a világ második legnagyobb nyúlhúsexportőre, évi 30 millió euróval. Az éves termelés 3,6 millió darab, a belföldi értékesítés 410 tonna körüli - ismertette.
Az elmúlt 15 évben az ágazat átrendeződött, elsődlegesen nagyüzemi termelés folyik, de reneszánszát éli a hobbinyúltartás is - fűzte hozzá. A kihívások között említette a szigorú állattartási előírásokat, a járványvédelmi kockázatokat, valamint a takarmány- és munkaerőhiányt, valamint a belföldi fogyasztás csökkenését. Az ágazat jövője szempontjából a digitalizáció, a korszerűbb technológiák alkalmazása és fiatalok bevonása jelenthet megoldást.
Mint mondta, a "Rabbit Meat EU" néven futó promóciós kampány kétéves előkészítés után az agrártárca és az AMC támogatásával valósul meg. A spanyol féllel közösen a következő három évben a két országban népszerűsítik majd a húsfogyasztást 4,27 millió eurós költségvetésből, aminek egyharmada jut a magyar félnek. A szakmai szervezet szerint sikernek minősülne, ha a piaci penetráció 2%-kal növekedne a program három éve alatt. A kampányban két fő korosztályt céloznak meg: az idősebb (60 plusz) korosztályt, valamint a Y generációt (25-44 év). Az idősebb korosztály számára nem ismeretlen a nyúlhús, ezért szerepel a marketing üzenetben az influenszer nagyszülők megnevezés - mondta.
Gál Tímea, az InnoFood Marketing nemzetközi projektmenedzsere a kampány részleteit ismertetve elmondta, hogy az elsősorban közösségi médiafelületeken fut, de lesznek áruházi kóstoltató kampányok is. A lakossági fogyasztók mellett a vendéglátó szektort is bevonják a kampányba, és október 4-én, az Európai nyúlhús napok alkalmából mintegy 40 étteremben lehet majd nyúlhúst kipróbálni, de várják még további éttermek jelentkezését.