Egy hatalmas traktor, amely mindenkit megőrjít

agrarszektor.hu
Szerencsések voltak, akik láthatták, és az előzetes teszteken kipróbálhatták az AGCO csoport legújabb nagytraktorát. A Challenger 1000-es erőgép a Farm Progress Show nevű rendezvényen mutatkozik be a szélesebb közönség előtt augusztus legvégén.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

A Challenger 1000-es széria 4 modellt foglal magában a 396-517 LE-s teljesítménytartományban - írja a Farm Industry News. A Fendt 1000 Varióval való hasonlósága nem véletlen, hiszen a Challenger a német márkával egyazon "istállóhoz" tartozik, az amerikai AGCO csoporthoz. A sárga-fekete erőgép 1050-es típusát hosszú ideig tesztelték Georgia állam déli részén (híres gyapottermesztő vidéken), mégpedig egy speciális, 10 méteres munkaszélességű magágykészítő eszközzel, 13-14 km/h-s munkasebességnél. Az extrém igénybevétel során a traktor 50-52 liter üzemanyagot fogyasztott óránként, ami igen kedvező értéknek számít.


A Challenger 1000-es típus motorja egy 12,7 literes MAN erőforrás, amelynek fontosabb elemeihez - a szerkezet meghökkentő méretei ellenére - könnyen hozzá lehet férni. Ez szolgáltatja az energiát az AccuDrive erőátviteli rendszernek is, amelyhez egy fokozatmentes (CVT) váltó is tartozik. Közúti haladásnál a mellső kerekek lekapcsolódnak a rendszerről, csupán a kormányzásban van szerepük, a szántóföldön pedig csak akkor csatlakoznak vissza, ha a hátsó kerekek nem biztosítanak elég tapadást.


A motor úgy lett megtervezve, hogy viszonylag alacsony fordulatszám mellett produkáljon magas nyomatékot, a maximumot például 1100-1500 1/perc között adja le. Országúton a traktor akár 50 km/h sebességgel is haladhat, de szükség esetén 20 m/h minimális sebességgel is képes dolgozni. A MAN motor megfelel a Tier 4 Final emissziós előírásoknak, ráadásul mindezt speciális szűrők és dízel-oxidációs katalizátor nélkül teszi.

Érdekes megoldás, hogy a hűtőventilátort egy önálló hidraulikus motor hajtja, vagyis nem vesz el erőt a dízelmotortól, és csupán akkor kapcsol be, amikor valóban szükség van rá. Az első pótsúlyozást sem a hagyományos módon oldották meg, hanem egyszerre négy különböző tömegű súlyt biztosítanak a traktorhoz, és a kezelő azt csatlakoztatja hozzá, amelyiket az adott munkaművelethez éppen a legideálisabbnak tart.
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?