2017. május 25. csütörtök Orbán

Hírek - Gépek

Bombaként robbant a hír: eltűnik a Challenger Európából

A Challenger márka jövőre eltűnik Európából, a gépeket Fendt névre keresztelik át, és zöld festést kapnak. Az amerikai AGCO Csoport döntése felbolygatja a magyar piacot, hiszen nálunk két forgalmazót érint: az Axiál Kft. nyerhet az üzleten, míg a Valkon Kft. veszíthet.
 
 
Feliratkozom az agrárszektor.hu hírlevélre

Bombaként robbant a hír, hogy a mezőgépgyártó amerikai AGCO Csoport „házon belül” alaposan átszervezi márkáit. A Magyarországon elsősorban a gumihevederes járószerkezetű, robusztus traktrorairól ismert Challenger (a név jelentése: kihívó) Észak-Amerika kivételével mindenhonnan eltűnik. A termékeit Fendt névre keresztelik át, zöld színre festik őket, a hollandiai Grubbenvorstban lévő gyárat pedig bezárják.

A hírt hivatalosan egyelőre nem erősítették meg. A közelgő változásra utal viszont az is, hogy állítólag a Fendt – az 1050 Vario modellre épülő – saját gumihevederes traktor kifejlesztésén dolgozik, amelyet a novemberi hannoveri Agritechnica kiállításon mutatnak be.

A döntés komoly átalakulással jár a magyar piacon is, hiszen a két érintett márkának két hazai forgalmazója van.

A Valkon Kft. alighanem elveszíti a Challenger gépeket, amelyek a Fendttel foglalkozó Axiál Kft.-hez kerülnek át. A gazdáknak ugyanakkor nem kell aggódniuk a szerviz és alkatrész-ellátás miatt, hiszen az átmenet időszakában az Axiál és a Valkon alighanem párhuzamosan végzik majd ezeket a feladatokat. A Challenger alelnöke, Gary Rollinson szerint viszont az is elképzelhető, hogy pár európai országban mégicsak tovább forgalmazzák a Challenger márkát.

Az AGCO 2002-ben vásárolta meg a Challenger nevet és a gumihevederes járószerkezetű traktorok gyártási jogát a szintén amerikai Caterpillartól. A rákövetkező években kerekes traktorokkal, kombájnokkal, permetezőkkel, bálázókkal bővítette a családot. A kecskeméti székhelyű Valkon Kft. 2013-ban kezdte meg a Challengerek forgalmazását. Most ez a termékkör alighanem átkerül az Axiálhoz, amely 15 év alatt 10 százalékos piaci részesedést szerzett a Fendt márkával a magyar traktorpiacon.

Kapcsolódó cikkek


 

A címlapról ajánljuk

Adja fel hirdetését gyorsan, ingyenesen!

A szakértő szemével

Fórián Zoltán
vezető agrárszakértő
Takarékbank Agrár Központ

Itt keressen minket
© 2015. Agrárszektor.hu