Túl alacsony a Duna - nehezedik a kereskedelmi hajózás

agrarszektor.hu
A Duna jelenlegi rendkívül alacsony vízállását megsínyli a gazdaság, hiszen ellehetetleníti a kereskedelmi hajózást, így szükségessé vált a víziútvonalak karbantartása - nyilatkozta a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

Szalma Botond elmondta, a fővárosban csupán 92 centiméteres a vízállás, holott egy teherhajónak 200 centiméter feletti vízszint lenne a megfelelő. További gondot jelent, hogy a Gellért-hegynél található Ínség-szikla is kilátszik a vízből, ez a helyzet pedig óriási károkat okoz a kereskedelmi hajózásnak, ezáltal a mezőgazdaságnak és az iparnak is.

Az apály miatt jelenleg egy 1500 tonna hordképességű hajó mindössze 400 tonnát tud szállítani, miközben a költségek ugyanakkorák, az üzemanyagárak emelkednek, így egy-egy hajóúttal csak veszteségeket termelnek. A téli időjárás miatt pedig mindössze két hét maradt a vízi közlekedés és szállítmányozás lebonyolítására.
A legfőbb gond Szalma szerint az, hogy a hajózási útvonalakat nem tartják megfelelőképpen karban, ezért a MAHOSZ a Duna medrének kotrását sürgeti.

A hajók az ISD Portolan Kft. kikötő-igazgatója, Szabó Gyula elmondása szerint csak alacsony merüléssel, csökkentett terheléssel, a kisvízi felár miatt pedig drágábban tudnak szállítani.

Az MTI információi szerint a kialakult helyzet a szállítmányok vasútra, közútra való átcsoportosítása miatt egyelőre nem veszélyezteti az ISD Dunaferr kokszolóművének ellátását - írja a Hvg.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?