Jön a magyar agrárium kihagyhatatlan toprendezvénye, az Agrárszektor Konferencia | 2023. november 29-30., Siófok
A rendezvény az éves agráresemények összegzése és értékelése mellett hosszabb távú jövőképet is felvázól a résztvevők számára a megalapozott fejlesztési és beruházási döntésekhez. A konferencián a hazai államigazgatási, banki, vállalati és érdekképviseleti szféra csúcsvezetői nyújtanak első kézből származó, releváns információkat, amelyek az agrárgazdaság valamennyi szereplője – a termelők, az élelmiszergyártók és a kereskedők – számára egyaránt hasznos tájékoztatásul szolgálhatnak.
SZAKTANÁCSADÓK FIGYELEM! - NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA ÁLTAL AJÁNLOTT RENDEZVÉNY! 4-4 pont kapható az eseményen való részvételért. (A kredit pont érvényesítéséhez mindkét nap külön regisztráció szükséges a helyszínen!)
"A hálózat döntő részén egyáltalán nem juttatnánk ki glifozátot 2020-tól“ - nyilatkozta múlt hét pénteken a társaság. Normál évjáratban a vonalak 90 százalékán évente egy kezelést végeznek. Ez 63 ezer kilométeren kilométerenként nagyjából egy kilogramnyi glifozátot jelent. Kivételt csak a természetvédelmi területeket átszelő szakaszok és a hidak jelentenek.

A német vasúttársaság a legnagyobb glifozát-felhasználó az országban, mégis csak az eladott mennyiség 0,4 százaléka köthető hozzá. A forgalmazott mennyiség nagy részét a kertészetek és a gazdák használják fel. A totális gyomirtót 2020-ban lehet utoljára használni az Európai Unióban. A vasúttársaság szerint ezért egy újabb mérföldkő jön a gyomszabályozásban.
A maguk részéről a legkülönfélébb módszerekkel kísérleteznek a gyomok irtásában. Ilyen a növények leforrázása, gőzölése, árammal való sokkolása, UV-fénnyel vagy mikrohullámokkal történő besugárzása. A vasúttársaság pillanatnyilag nem túl elégedett az eredménnyel, mert bár voltak hatékony módszerek, ezek jóval idő- és energiaigényesebbnek bizonyultak, mint a glifozát kipermetezése. Mivel azonban a kényszer nagy úr, valamelyiket a fenti módszerek közül jövőre már alkalmazniuk kell.