Nem vesznek meg akármit az emberek: egyre fontosabb az élelmiszerek csomagolása

Nem vesznek meg akármit az emberek: egyre fontosabb az élelmiszerek csomagolása

agrarszektor.hu
A fenntarthatósággal kapcsolatos információk egyértelmű és sikeres fogyasztói kommunikációja elengedhetetlen a csomagolás-fejlesztések sikere szempontjából. Az Innova Market Insights piackutató szerint 2020-ban ez egy kulcsfontosságú trendnek tekinthető, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

A piackutató cég felmérése alapján a fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásai magasabbak, mint valaha, és ez arra késztetik a vállalatokat, hogy prioritásként kezeljék azt különös tekintettel a műanyag hulladékok csökkentésére. Vagyis az élelmiszeripar egyre inkább elkötelezi magát a tudatos fogyasztói elvárások megválaszolása mellett, hangot adva ennek a csomagolásokon, írta meg a NAK. Az Innova Market Insights mindemellett rendszeresen nyomon követi a globális fejleményeket és a fogyasztói tevékenységeket, amely alapján az idei év csomagolási trendjeit az alábbi öt pontban összegezte.

1. Környezeti fenntarthatóság felülete

A fogyasztói elvárások erősödésével a vállalatok a csomagolásokat a fenntarthatóság kommunikációjának felületeként kezelik. A 2015-2019 közötti időszakban vizsgált élelmiszerek csomagolásának több mint egyharmada fenntartható megoldásból származott (pl. újrahasznosított, újrahasznosítható). A kommunikáció számtalan megoldását közvetíthetik a csomagolások, mint a logók, a mentességre (pl. műanyag), az energia hatékony előállításra, vagy akár az újrahasznosított anyagokra utaló feliratok.

2. Műanyagok körfogása

A körforgásos gazdálkodás jelentőségének fokozásával az újrahasznosított műanyagok felhasználása is számos iparágban növekszik. Ennek köszönhetően az újrahasznosított műanyagok aránya bizonyos termék esetében már eléri a 100%-ot. Mindennek köszönhetően a hulladéklerakók terheltsége jelentősen csökken és a környezeti szennyezettség is visszaszorítható.

3. Házhoz jövő fenntarthatóság

Az online kereskedelem dinamikus növekedése egyre több erős hullámkarton csomagolást igényel. A strapabíró, könnyű, újrahasznosítható és egyedi élményt nyújtó dobozok fejlesztése kiemelt fontossággal bír. Mindemellett az egyszer használatos töltőanyagok fenntarthatósága is komoly kihívást jelent a fejlesztőknek.

4. Átláthatóság a csomagolás segítségével

Az átláthatóság fokozódása számos új megoldás terjedését eredményezi. Az IoT (tárgyak az internetre) a QR-kódok, az NFC (közeli rádiófrekvenciás kommunikáció) és a blockchain megoldásokhoz elengedhetetlen a csomagolási felület biztosítása.

5. Növényi csomagolás

A megújuló forrásokból biztosított biológiailag lebomló és komposztálható csomagolási alternatívák fejlesztése egyre nagyobb figyelmet kap. A munkák fókuszában a cellulózalapú anyagok állnak. A lebomló és komposztálható csomagolóanyagok fejlesztését és hasznosítását főként a snack és édesipari vállalatok végzik.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?