Óriási változások előtt a magyar élelmiszeripar: rengeteg új pályázat várható

Óriási változások előtt a magyar élelmiszeripar: rengeteg új pályázat várható

MTI
A kormány célja, hogy a következő években történelmi léptékű fejlesztési lehetőségekhez juttassa a magyar agráriumot, a hazai élelmiszergazdaságot - hangsúlyozta Bognár Lajos, az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára kedden, az élelmiszeripar sikeres ötleteiről rendezett "Lépj ki a dobozból!" című online konferencia megnyitóján. Kiemelte: a fejlesztésekkel megerősödhet a magyar élelmiszeripar, a vidéki térség gazdasága.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a kiírásra kerülő pályázati felhívások kidolgozásában minden érintett szakmai szervezet részt vesz, a legszélesebb körű szakmai párbeszédet készítik elő. Felhívta a figyelmet arra, hogy a vidékfejlesztési program új pályázatainak rendszerét közzétették, a tervezett fejlesztésekre irányuló pályázati felkészülés ez alapján már ütemezhető. Arra számítanak, hogy új, a vállalkozások igényeit, az ágazat szerkezetét figyelembe vevő pályázati rendszer képes lesz mozgásba hozni a hazai élelmiszeripar teljes vertikumát - mondta Bognár Lajos.

A helyettes államtitkár szólt arról, hogy a pandémia kihívások elé állította és állítja az élelmiszerlánc valamennyi szereplőjét, ennek ellenére Magyarországon folyamatos maradt az élelmiszerellátás. Rámutatott arra, hogy a pandémia alatt változtak a fogyasztói szokások, jelentősen nőtt az internetes élelmiszervásárlás aránya, országosan elterjedt az élelmiszerkiszállítás. A világjárvány újraértelmezte a rövid ellátási lánc fogalmát is, nagyobb jelentőséget kaptak a hazai alapanyagokból, magyar létesítményekben előállított, magyar fogyasztóknak készített élelmiszerek - mondta Bodnár Lajos.

Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője arról számolt be, hogy húsipari cégként vegán termékek gyártásába kezdtek, mert jelentős piaci igény mutatkozik az ilyen termékek iránt. 2020 júniusában 5 vegán terméket vezettek be a magyar piacon, és további vegán termékek fejlesztésén dolgoznak.

Ludvig Orsolya Stefanie, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője beszámolt arról, hogy a nemzetközi vállalat stratégiájának része az együttműködés a helyi vállalkozókkal. Így Magyarországon piaci alapon segítik a komló termesztésének újraindítását.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 16. 13:33