AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Felpörgött a kereslet a skót Minger sajt iránt, miután valaki azt állította, hogy ez a világ legbüdösebb sajtja. Az 59 éves skót Rory Stone - aki a szülei nyomába lépve maga is sajtkészítő lett - ugyan állítja, nem szándékosan hozta létre a világ legrohadtabb szagú sajtját, de miután egy ismerőse ezzel a jelzővel illette a terméket, gondolt egyet, és így kezdte népszerűsíteni a termékét - írta meg az Index. A merész húzás bevált, a skót sajtkészítő azóta nem tud eleget készíteni a Minger nevű sajtjából..
A minger egyébként inkább rusnyát jelent, a sajt esetében azonban az orrfacsaró találóbb jelző. Ennek ellenére a vevők nem tudnak betelni a brie típusú sajttal. Rory Stone szerint a termék illatát szép szavakkal ugyan lehetetlen leírni lehetetlen, de az íze egészen más élmény, ráadásul „olvad a nyelven”. A szakember a sikere ellenére is azon a véleményen van, hogy a sajtok bűzét nem lehet összehasonlítani. Vagy mégis?
Márpedig a sajtok illata igenis mérhető. A brit Cranfield Egyetemen már 2004-ben az általuk „elektronikus orrnak” nevezett eszközzel laboratóriumi körülmények között megállapították, hogy a legbüdösebb sajt a Vieux-Boulogne. Szoros versenyben maradt le a szintén francia Époisses és a reblochon, illetve a belga trappista szerzetesek 19. századi receptje alapján készített limburger.
Ezeknek a büdös sajtoknak mégis nagy keresletük van, vannak, akik igen komoly összegeket is hajlandóak kifizetni értük. Ahogy Mark Johnson, a Wisconsini Egyetem tejipari kutatóközpontjának tudósa fogalmazott, egy szűk réteg egyszerűen imádja ezeket a sajtokat.