Döbbenetes mennyiségű élelmiszert mentenének meg a kidobástól

Döbbenetes mennyiségű élelmiszert mentenének meg a kidobástól

agrarszektor.hu
A magyar ételmentő startup, a Munch négy országban van jelen és további terjeszkedést tervez - hangzott el a Portfolio Checklist podcast vasárnapi különkiadásában. A vállalat társalapítója szerint 2030-ra évi 100 millió megmentett csomagot céloznak meg, ami globális szinten is jelentős szereplővé teheti a céget - írta a Portfolio.

Extra Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!

Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

A 2020-ban négy fővel induló Munch mára közel 100 fős nemzetközi vállalattá nőtte ki magát. A startup, amely az el nem adott ételek megmentésével és a vendéglátóipar fenntarthatóbbá tételével foglalkozik, jelentős mérföldköveket ért el fejlődése során.

Perepelica Kirill, a cég társalapítója és nemzetközi terjeszkedésért felelős vezetője a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadásában elmondta: "Az első nagy lépésünk a Cápák között műsorban való szereplés volt, majd 2021-ben a Starbucks csatlakozása adott további lendületet."

EZ IS ÉRDEKELHET

A nemzetközi terjeszkedés 2022-ben kezdődött, amikor egyesültek cseh versenytársukkal, a Nesnězeno startuppal. "Miért versenyeznénk egymással, amikor egyesítve erőinket sokkal gyorsabban fejlődhetünk?" – indokolta a döntést Kirill. A cseh piac egyedi stratégiát igényelt az éttermi partnerek magas aránya miatt.

A felhasználói bázis elemzése meglepő eredményt hozott. "Amikor indultunk, azt hittük, hogy az egyetemisták lesznek a legaktívabb felhasználóink, de meglepetésünkre a 30-40 éves fiatal családanyák a legnagyobb vásárlói csoportunk" – árulta el Perepelica.

A vállalat további terjeszkedést tervez Szerbiában, Horvátországban, Bulgáriában és Görögországban. Emellett új szolgáltatásként vezetik be a Munch Market-et, amely a késleltetett lejáratú termékek mentését teszi lehetővé. "A célunk, hogy 2030-ra évente 100 millió csomagot mentsünk meg, és ezzel globális szinten is meghatározó szereplővé váljunk" – vázolta fel a jövőbeli célokat a társalapító.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. szeptember 13. 05:59