Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia!
Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.
AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!
Mezőgazdasági termelők és fiatal gazdák fix 30 000 Ft-ért regisztrálhatnak!
NAK-tagok és NAK-szaktanácsadók 35% kedvezménnyel regisztrálhatnak!
A McDonald's amerikai üzleteinek forgalma 3,6 százalékkal csökkent az első negyedévben, ami a koronavírus-járvány kezdete óta a legjelentősebb visszaesés a vállalat hazai piacán.
A kedvezőtlen időjárási körülmények és a fogyasztói óvatosság együttesen eredményezték ezt a jelentős forgalomcsökkenést, amely a 2020 második negyedévében tapasztalt 8,7 százalékos zuhanás óta a legrosszabb teljesítmény. Chris Kempczinski vezérigazgató a vállalat konferenciahívásán aggasztó tendenciákról számolt be:
az alacsony jövedelmű fogyasztók körében a gyorséttermi forgalom közel kétszámjegyű csökkenést mutatott az előző év azonos időszakához képest, és a középjövedelmű fogyasztók forgalma is hasonló mértékben esett vissza.
A vállalat vezetése kiemelte, hogy a McDonald's versenytársaihoz viszonyítva nagyobb mértékben függ az alacsony és közepes jövedelmű vendégkörtől. Bár a magas jövedelmű fogyasztók továbbra is rendszeresen látogatják az éttermeket, ez nem elegendő a többi jövedelmi csoport csökkenő költéseinek ellensúlyozására.
Nemzetközi szinten a gyorsétterem-lánc azonos üzleteinek forgalma 1 százalékkal mérséklődött a negyedévben, amit részben a tavalyi szökőnap miatti magasabb összehasonlítási alap is befolyásolt. A kedvezőtlen hírek hatására a vállalat részvényárfolyama mintegy 1,5 százalékkal csökkent a jelentés közzétételét követően.
A pénzügyi eredményeket tekintve a McDonald's az első negyedévben 1,87 milliárd dolláros nettó nyereséget realizált, ami részvényenként 2,60 dollárt jelent. Ez elmarad az egy évvel korábbi 1,93 milliárd dolláros, részvényenként 2,66 dolláros eredménytől.
A nettó árbevétel szintén csökkent, 3 százalékkal 5,96 milliárd dollárra esett vissza.
A nemzetközi piacokon vegyes teljesítményt nyújtott a vállalat: az Egyesült Államokon kívüli fejlett piacokon 1 százalékos forgalomcsökkenést regisztráltak, míg a fejlődő piacokon 3,5 százalékos növekedést értek el.
A kihívások ellenére a McDonald's fenntartotta éves előrejelzését, amely 2200 új étterem megnyitását és 3-3,2 milliárd dollár értékű tőkeberuházást irányoz elő.