Drasztikus lépést tett Oroszország: ez az egész világ élelmezésére hatással lehet

Drasztikus lépést tett Oroszország: ez az egész világ élelmezésére hatással lehet

agrarszektor.hu
Leállt a fekete-tengeri gabonaexportot lehetővé tevő megállapodás egyik legfontosabb ukrán kikötője. Oroszország ugyanis az újra meghosszabbított gabonamegállapodás ellenére sem engedi be az érkező hajókat Pivdennyij kikötőjébe.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A fekete-tengeri gabonaszállítást lehetővé tevő megállapodás egyik legfontosabb ukrán kikötője, Pivdennyij leállt, mert Oroszország nem engedi be az érkező hajókat. A múlt héten két hónappal meghosszabbított fekete-tengeri gabonakezdeményezés három ukrán kikötőből, Odesszából, Csornomorszkból és Pivdennyijből garantálja a biztonságos exportot - írta meg a Portfolio a Reuters értesülései alapján. Az ENSZ már hétfőn aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy Pivdennyij május 2-a óta nem fogadott egyetlen hajót sem az egyezség értelmében.

Formálisan Pivdennyij kikötője benne van a kezdeményezésben, de valójában már egy hónapja nincs, mivel nincsenek bejövő hajók

- mondta Jurij Vaskov ukrán felújítási miniszterhelyettes.

A gabonaexport-megállapodás értelmében minden ukrán kikötőbe tartó hajót egy közös csapatnak kell ellenőriznie, amelyben orosz ellenőrök is részt vesznek, akik azonban Jurij Vaskov szerint április 29. óta nem hajlandók ellenőrizni a Pivdennyijbe tartó hajókat. A probléma az, hogy az átmenő forgalmat tekintve Pivdennyij a kezdeményezésben szereplő legnagyobb kikötő.

A keddi ellenőrzési terv szerint Oroszország a benyújtott 13 hajóból csak hármat vett fel, és az ukrán felújítási miniszterhelyettes szerint a Pivdennyijbe tartó valamennyi hajót kizárták. Mielőtt tavaly februárban megszállta Ukrajnát, Oroszország Pivdennyijt használta arra, hogy évente akár 2,5 millió tonna ammóniát exportáljon, amely a Togliatiból egy csővezetéken keresztül történő szállítás után érkezett a kikötőbe. A Togliatiból induló vezeték újranyitása a gabonaexport-megállapodás eleje óta az oroszok legfőbb követelése.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?