2022. május 20. péntek Bernát, Felícia

Hírek - Élelmiszer

Végre megérkezett a magyar dinnye a hazai boltokba: mutatjuk, hol kapható

A Lidl Magyarország raktárai a mai naptól kizárólag magyar beszállítóktól érkező, kiváló minőségű magvas görögdinnyét vesznek át, mellyel kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon. Az áruházlánc célja ezúttal is a hazai igények maximális kiszolgálása mellett a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítése és a magyar termelők támogatása. Az áruházlánc a 2020-as szezonban közel 12 ezer tonna magyar görögdinnyét értékesített itthon és külföldön összesen, hozzájárulva ezáltal is a magyar gazdaság versenyképességéhez - tudhattuk meg a Lidl közleményéből.
 
 

A hűvös és esős időjárási viszonyok miatt későbbre tolódott a hazai dinnyeszezon indulása, de a mai nappal megkezdődik a magyar termesztésű gyümölcsök szállítása a Lidl logisztikai raktáraiba. Első körben a hazai beszállítóktól a magvas görögdinnyék érkeznek, melyek szerdától már minden áruházban elérhetőek lesznek, majd a következő érési hullámban szállítják a magszegény és a sárga bélű görögdinnyéket is.

A tavalyi évet tekintve, bár a kedvezőtlen időjárás hatással volt a termésmennyiség alakulására, a vállalat növelni tudta a hazai értékesítését: majdnem ezer tonnával többet, vagyis közel 7 ezer tonna gyümölcsöt értékesített itthon, amivel hozzájárult a magyar gazdaság erősítéséhez, a magyar munkahelyek megvédéséhez és sok ezer magyar család megélhetéséhez. A kiváló minőségű hazai görögdinnye az exportpiacokon is népszerű, hiszen a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly közel 5 ezer tonna görögdinnyét exportáltak több mint 630 millió forint értékben, főleg Lengyelországba, Csehországba, Szlovéniába és Szlovákiába.

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője elmondta, a vállalat közel tíz éve arra törekszik, hogy támogassa a magyar beszállítókat, nem csak a hazai értékesítésben, de a külpiacra jutásban is. A dinnyeszezonban ezen stratégiai törekvésükkel összhangban mind a magvas görögdinnyék, mind a magszegény és sárgabélű görögdinnyék 100%-ban magyar termelőktől származnak, hogy mindig friss, jó minőségű és magyar gyümölcsöket kínálhassanak vásárlóiknak, és hogy hozzájárulhassanak az ágazat stabilitásához.

Az áruházlánc hosszú ideje különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, hiszen a Lidl stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira. Ezen döntés értelmében az áruházlánc 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek köszönhetően ma már több száz hazai beszállítóval dolgozik együtt és a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60%-át jelenti, így biztosítva a hazai vállalkozások számára a helyi szintű növekedést, fejlődést és munkahelyteremtést a magyar gazdaság támogatásának és versenyképességének növelése jegyében.

Címlapkép: Getty Images

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.
    Mind a négyet bepipálom

    Sustainable World 2022

    Fenntarthatósági konferencia szeptember 6-án a jövő vállalataiért!

    Portfolio Digital Transformation 2022

    Lépéskényszerben a vállalatok: aki nem digitalizál, csúnyán le fog maradni!

    Hitelezés 2022

    Május 17-én együtt a hazai hitelpiaci szereplők! Offline + Online is!