AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A Valentin-nap kapcsán a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületével és a Flora Hungaria Nagybani Virágpiaccal együttműködve készített piaci körképet. Több szakember felhívja a figyelmet arra, hogy sok esetben jobban megéri egy magyar termelésű, friss vegyes tavaszi csokrot vásárolni, mint egy szál drága import rózsát ajándékozni.
Hagyományosan a vörös rózsa a piacvezető Valentin-napkor, a vásárlók 80 százaléka ezt veszi. Ilyenkor, február közepén a rózsakeresletet szinte teljes mértékben import áruból tudják kielégíteni a kereskedők. Az utóbbi években viszont egyre jobban divatba jöttek a tavaszi hagymások (nárcisz, jácint); ezek előnye az, hogy javarészt hazai termesztésűek, frissen, életerősen kerülnek a virágüzletek polcaira, nem mellékesen alacsonyabb áron. Illetve a rózsa ugyanebbe a színkörbe tartozó, más-más színvariánsait: a bordót, a pirosat, a lilát és a pinket is sokan veszik. A kék, fekete rózsa, az extrémebb színek nem jellemzőek ilyenkor, ahogy a cserepes növények ajándékozása, illetve a szegfű sem. Sokan választanak a virág mellé különféle kiegészítőket, a virágboltosok tapasztalata szerint a fa betűzős szívecskék, a szép masnik és a szívben végződő tűk fogynak a legjobban. A szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy a nemzetközi piacon a várható nagy kereslet miatt Valentin-nap előtt másfél-két héttel rendre jelentősen megugrik a rózsa nagykereskedelmi ára. Ez az árnövekmény a virágüzletekben is megjelenik.
A Valentin-nap (illetve Bálint-nap) ünneplésének hazai elterjedésében a virágkötők egyesületének is bevallottan komoly szerepe volt mintegy harminc évvel ezelőtt: a nyugati példát követve, az év eleji gyengébb virágkereslet növelése végett. Az akkori nagy forgalmi ugrást követően az elmúlt években megmaradt a Valentin-napi magas forgalom, ami évről évre - ha kicsit is - de növekszik. A hazai virágpiac szempontjából a Valentin-nap az év első kiugró eseménye, amit néhány hét múlva egy még nagyobb dömping, a Nőnap, májusban pedig az Anyák napja, illetve a ballagások követnek.