2019. október 24. csütörtök Salamon

Hírek - Állat

A Coop Hungary Zrt. meg tudta őrizni piaci részesedését

Hatodik alkalommal indul útjára szeptember 15-én a Coop Rally. A Coop Hungary Zrt. kezdeményezésére a tisztán magyar tulajdonban lévő társaságnak a hazai kiskereskedelmi szektor 15 százalékát és a hazai élelmiszeripar 25 százalékát képviselő 80 partnere 94 autóval Kelet-Magyarország hét kiemelkedő élelmiszer-előállító üzemébe látogat el. Az esemény fővédnöke a korábbi évekhez hasonlóan a Vidékfejlesztési Minisztérium.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

„Az év elején remélthez képest nem túl kedvező makrogazdasági környezetben is növekedésre számít a cég, amely az elmúlt években is képes volt fenntartani piaci pozícióját” – hangsúlyozta a VI. Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján Budapesten Murányi László, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója.
A Coop sikerének egyik titka, hogy olcsó, de jó minőségű termékeket kínál, így az egyre tudatosabbá váló vásárlók igényét ki tudja szolgálni. Az üzletlánc annak ellenére tudta megőrizni piaci részesedését, hogy a fogyasztás az elmúlt évben csökkent.

A Coop üzletek a hazai kiskereskedelmi forgalom 12 százalékát adják, míg az ellátási lánchoz tartozó kisboltok tartósan 3 százalék körüli piaci részesedéssel bírnak. Ennek hátterében az áll, hogy a Coop Hungary Zrt. milliárdos beruházásokkal válaszolt a válságra – emelte ki Murányi László, felidézve a cégcsoport három kiemelt fejlesztési programját.


Ezek egyike, a boltmegújítási program keretében 2012 végéig korszerűbb külsővel és belsővel, új logóval, korszerűbb szolgáltatásokkal várja napi másfél millió vásárlóját az ország 3000 településén működő 3000 bolt.

Másik stratégiai fejlesztésük a 2004 óta bővülő integrált informatikai rendszer – többek közt egységes kasszarendszer és belső kommunikáció -, amelyhez év végére már a bolthálózatnak a forgalom mintegy hatvan százalékát bonyolító ezer tagja csatlakozik. A cél a vevőkiszolgálás korszerűsítése, a vevőáramlás gyorsítása, az informatikai rendszer általi erdővédelem, környezettudatosság. Ez a belső rendszer egyedülálló az országban – mondta el a vezérigazgató.

Harmadik kiemelt fejlesztésként a tavaly év végén elindított törzsvásárlói programot említette, amelysegítségével szeretnék meghálálni visszatérő vevőik hűségét, többletszolgáltatásokhoz juttatva őket. A Coop Hungary Zrt. célja az év végére hatszázezer, 2012 végére pedig egymillió kártya kibocsátása.

Mindezek eredményeként az elmúlt két évben 510 milliárd forint körül stabilizálódott árbevételhez hasonló eredményre számít 2011-ben is a vezérigazgató. További eredményként kiemelte, hogy tavaly decemberben a Magyar Termék Nonprofit Kft. az év magyar árukért elkötelezett kereskedője elismerésének első díját kapta a Coop Hungary Zrt.

„A Coop Rally küldetése hatodik év óta változatlan: elkötelezettségünk kinyilvánítása a minőségi magyar termékek iránt” – mondta el Csepeli Lajos, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette: „nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az eltelt időben élelmiszer-termelők, feldolgozók és a Coop teljes csapata felzárkózott a kezdeményezéshez”. Kiemelte: ehhez alapot ad, hogy a 100 százalékos magyar tulajdonban lévő Coop cégcsoport több évtizedes múltra tekint vissza. A legrégebbi magyar bolthálózatként mintegy háromezer településen van jelen, ami felelősséget is ró a társaságra abból a szempontból, hogyan tud hozzájárulni a magyar gazdaság, a vidéki foglalkoztatás fejlődéséhez. „Nagyon sok olyan kisvállalkozónak, kistermelőnek adunk piacot, akik most nem tudnak részt venni a Rallyn, de a hétköznapokon fontos szerep jut nekik” - emelte ki Csepeli Lajos.

Hozzátette: a majdnem nyolcszáz saját márkás terméknél, ha lehetséges, magyar termelőkkel gyártat. Ehhez kérik a kormánytól azt, hogy védje a magyar vállalkozók érdekeit, legyenek minden márka és nemzetiség számára azonosak a versenyfeltételek, a politika és a magyar termelőközösség fogjon össze. Továbbá kitért rá, hogy a Coop Rally fő célja az emberi kapcsolati tőke bővítése.

A Rallyt a kezdetektől fogva felkarolta a mindenkori vidékfejlesztési tárca. A mostani esemény fővédnökének, Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszternek a nevében Kardeván Endre, a tárca élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, a Rally szakmai védnöke elmondta: a rally céljai megegyeznek a kormány céljaival, hogy felhívja a figyelmet a tudatos vásárlásra, a biztonságos, egészséges hazai élelmiszerek előnyben részesítésére és a magyar termőföld védelmére, mely már stratégiai döntés is, hiszen silány minőséggel gyengítjük a gazdaságot is. A hazai termékek előállításához segítséget nyújthat a nemrég indított Agrár Széchenyi kártya konstrukció is, mely célja a magyar termékek, az őstermelők, a családi vállalkozások védelme.


Bognár Lajos élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkár azt emelte ki: a Coop Rally két legfontosabb üzenete az összefogás és az innováció, vagyis a piaci igényeknek megfelelő, innovatív rendszer, a termékfejlesztés, a magyar termékek versenyképessé tétele, külföldre juttatása. A silány termékeket, a termékhamisítást és a feketekereskedelmet pedig vissza kell szorítani. A rally célja az elkötelezett, ellenőrzött hazai vállalkozásokból származó, kiváló minőségű termékek megismertetése a fogyasztókkal.
Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatóján a Vidékfejlesztési Minisztérium képviselőinek átnyújtották a „magyar fogyasztói kosarat”, benne kiváló minőségű hazai élelmiszerekkel.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu