A Coop Hungary Zrt. meg tudta őrizni piaci részesedését

agrarszektor.hu
Hatodik alkalommal indul útjára szeptember 15-én a Coop Rally. A Coop Hungary Zrt. kezdeményezésére a tisztán magyar tulajdonban lévő társaságnak a hazai kiskereskedelmi szektor 15 százalékát és a hazai élelmiszeripar 25 százalékát képviselő 80 partnere 94 autóval Kelet-Magyarország hét kiemelkedő élelmiszer-előállító üzemébe látogat el. Az esemény fővédnöke a korábbi évekhez hasonlóan a Vidékfejlesztési Minisztérium.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

"Az év elején remélthez képest nem túl kedvező makrogazdasági környezetben is növekedésre számít a cég, amely az elmúlt években is képes volt fenntartani piaci pozícióját" - hangsúlyozta a VI. Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján Budapesten Murányi László, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója.
A Coop sikerének egyik titka, hogy olcsó, de jó minőségű termékeket kínál, így az egyre tudatosabbá váló vásárlók igényét ki tudja szolgálni. Az üzletlánc annak ellenére tudta megőrizni piaci részesedését, hogy a fogyasztás az elmúlt évben csökkent.

A Coop üzletek a hazai kiskereskedelmi forgalom 12 százalékát adják, míg az ellátási lánchoz tartozó kisboltok tartósan 3 százalék körüli piaci részesedéssel bírnak. Ennek hátterében az áll, hogy a Coop Hungary Zrt. milliárdos beruházásokkal válaszolt a válságra - emelte ki Murányi László, felidézve a cégcsoport három kiemelt fejlesztési programját.

Ezek egyike, a boltmegújítási program keretében 2012 végéig korszerűbb külsővel és belsővel, új logóval, korszerűbb szolgáltatásokkal várja napi másfél millió vásárlóját az ország 3000 településén működő 3000 bolt.

Másik stratégiai fejlesztésük a 2004 óta bővülő integrált informatikai rendszer - többek közt egységes kasszarendszer és belső kommunikáció -, amelyhez év végére már a bolthálózatnak a forgalom mintegy hatvan százalékát bonyolító ezer tagja csatlakozik. A cél a vevőkiszolgálás korszerűsítése, a vevőáramlás gyorsítása, az informatikai rendszer általi erdővédelem, környezettudatosság. Ez a belső rendszer egyedülálló az országban - mondta el a vezérigazgató.

Harmadik kiemelt fejlesztésként a tavaly év végén elindított törzsvásárlói programot említette, amelysegítségével szeretnék meghálálni visszatérő vevőik hűségét, többletszolgáltatásokhoz juttatva őket. A Coop Hungary Zrt. célja az év végére hatszázezer, 2012 végére pedig egymillió kártya kibocsátása.

Mindezek eredményeként az elmúlt két évben 510 milliárd forint körül stabilizálódott árbevételhez hasonló eredményre számít 2011-ben is a vezérigazgató. További eredményként kiemelte, hogy tavaly decemberben a Magyar Termék Nonprofit Kft. az év magyar árukért elkötelezett kereskedője elismerésének első díját kapta a Coop Hungary Zrt.

"A Coop Rally küldetése hatodik év óta változatlan: elkötelezettségünk kinyilvánítása a minőségi magyar termékek iránt" - mondta el Csepeli Lajos, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette: "nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az eltelt időben élelmiszer-termelők, feldolgozók és a Coop teljes csapata felzárkózott a kezdeményezéshez". Kiemelte: ehhez alapot ad, hogy a 100 százalékos magyar tulajdonban lévő Coop cégcsoport több évtizedes múltra tekint vissza. A legrégebbi magyar bolthálózatként mintegy háromezer településen van jelen, ami felelősséget is ró a társaságra abból a szempontból, hogyan tud hozzájárulni a magyar gazdaság, a vidéki foglalkoztatás fejlődéséhez. "Nagyon sok olyan kisvállalkozónak, kistermelőnek adunk piacot, akik most nem tudnak részt venni a Rallyn, de a hétköznapokon fontos szerep jut nekik" - emelte ki Csepeli Lajos.

Hozzátette: a majdnem nyolcszáz saját márkás terméknél, ha lehetséges, magyar termelőkkel gyártat. Ehhez kérik a kormánytól azt, hogy védje a magyar vállalkozók érdekeit, legyenek minden márka és nemzetiség számára azonosak a versenyfeltételek, a politika és a magyar termelőközösség fogjon össze. Továbbá kitért rá, hogy a Coop Rally fő célja az emberi kapcsolati tőke bővítése.

A Rallyt a kezdetektől fogva felkarolta a mindenkori vidékfejlesztési tárca. A mostani esemény fővédnökének, Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszternek a nevében Kardeván Endre, a tárca élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, a Rally szakmai védnöke elmondta: a rally céljai megegyeznek a kormány céljaival, hogy felhívja a figyelmet a tudatos vásárlásra, a biztonságos, egészséges hazai élelmiszerek előnyben részesítésére és a magyar termőföld védelmére, mely már stratégiai döntés is, hiszen silány minőséggel gyengítjük a gazdaságot is. A hazai termékek előállításához segítséget nyújthat a nemrég indított Agrár Széchenyi kártya konstrukció is, mely célja a magyar termékek, az őstermelők, a családi vállalkozások védelme.

Bognár Lajos élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkár azt emelte ki: a Coop Rally két legfontosabb üzenete az összefogás és az innováció, vagyis a piaci igényeknek megfelelő, innovatív rendszer, a termékfejlesztés, a magyar termékek versenyképessé tétele, külföldre juttatása. A silány termékeket, a termékhamisítást és a feketekereskedelmet pedig vissza kell szorítani. A rally célja az elkötelezett, ellenőrzött hazai vállalkozásokból származó, kiváló minőségű termékek megismertetése a fogyasztókkal.
Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatóján a Vidékfejlesztési Minisztérium képviselőinek átnyújtották a "magyar fogyasztói kosarat", benne kiváló minőségű hazai élelmiszerekkel.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. március 19. 09:43