Egyre több német vásárol ilyen élelmiszereket: tudhatnak valamit?

Egyre több német vásárol ilyen élelmiszereket: tudhatnak valamit?

agrarszektor.hu
A zöldségek és gyümölcsök értékesített mennyisége 9 százalékkal, forgalmuk pedig 16 százalékkal nőtt júniusban a GfK felmérése szerint. A nyári növekedés ellenére a 2023-as év első félévét tekintve a friss gyümölcsök értékesítése összességében nem haladja meg az 1 százalékos, szinte marginális növekedést.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A GfK felmérése szerint Németországban júniusban 9%-kal nőtt a zöldségek és gyümölcsök értékesített volumene az előző év azonos hónapjához képest, míg a forgalom értékben 16%-kal emelkedett. A szamóca májusban még drágán és relatíve kis forgalommal kezdte a szezont, de júniusra az eladott mennyiségeket tekintve már 8%-kal bővült - írta meg a FruitVeB. Ez azonban jóval elmarad a dinnye mögött, amelyből több mint 25%-kal többet értékesítettek 2022 júniusához képest. A meleg és napsütéses június kétségtelenül fellendítette a keresletet, de a masszív növekedés mögött egyértelműen bázishatás is áll, hiszen tavaly ugyanebben a hónapban a dinnye kereskedelme gyakorlatilag összeomlott. Ez onnan is látszik, hogy az idei dinnyefogyasztás csaknem megegyezik a 2021-es szinttel. Hasonló hatás jelentkezik idén a csonthéjasoknál is: a 2022-es visszaesést követően a normál szintre állt vissza az értékesítés.

A nyári növekedés ellenére 2023 első félévét tekintve a friss gyümölcsök értékesítése összességében nem haladja meg az 1%-os, szinte marginális növekedést. Lassult többek között a bogyós gyümölcsök (-8%) és a citrusfélék (-5%) forgalma - mindkét szegmensben az előző évhez képest kétszámjegyű árszínvonal-növekedéssel.

A friss zöldségek esetében 2023 első félévében szintén stagnáltak az eladott mennyiségek, a magasabb általános árszint azonban tíz százalékos forgalomnövekedést eredményezett. A 2023 első félévében a magasabb átlagárak mozgatórugói elsősorban a gyökérzöldségek, a hagyma- és a káposztafélék voltak. Érdekesség, hogy míg a paprikáért jóval mélyebben kell a fogyasztóknak a pénztárcájukba nyúlniuk, addig az uborka olcsóbb, mint tavaly. A spárga a dinnyéhez hasonló utat járt be: tavaly túl drága volt a termék a piacokon, idén azonban 20% körüli forgalomnövekedéssel a fogyasztás majdnem visszatért a 2021-es szintre.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?