Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!
A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!
Regisztráljon most még EARLY BIRD áron!
Panyi Miklós szerint a borászati ágazatban kiváló szakemberek dolgoznak, akikben „pezseg a tenni vágyás”. Az államtitkár elmondta, hogy az elmúlt másfél évtizedben támogatták a szerkezet-átalakítást, a borászati, valamint az innovációt célzó beruházásokat, aminek célja a legújabb technológiák alkalmazásának elősegítése, új piacok, fogyasztók elérése és a hatékonyság növelése.
Panyi Miklós beszélt arról is, hogy a pezsgőágazat jövője, állapota nem csak a benne élőket, az azzal közvetlenül foglalkozókat érinti, hanem kihatással van a magyar vidékre, a gazdaságra, vendéglátásra, turizmusra, hatással van a helyi közösség állapotára, egyben az országimázsra is.
Az államtitkár kitért arra is, hogy Magyarországon az utóbbi időszakban fokozatosan növekszik a pezsgő iránti érdeklődés, mert a hazai termelők kiváló minőségű pezsgőket kínálnak, és egyre több borászat indult el „a buborékok irányába”. Nagy kihívásnak nevezte a megfelelést a globális trendeknek és a helyi elvárásoknak, a kitörési pontok keresését, az innovációt, az alkalmazkodást az olykor drámai változásokhoz, ezért véleménye szerint csak az értékes, erős márkák képesek megállni a helyüket.
Frittmann János, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke közölte, hogy évente 200 ezer hektoliter pezsgőt állítanak elő Magyarországon, amely ezzel a világ 10-11. legnagyobb pezsgőgyártója. A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy a pezsgő piaca dinamikusan fejlődik, ugyanakkor a folyamatos innováció elkerülhetetlen a gyorsan változó fogyasztói igények miatt.
A piac diktál, nem a borászoknak kell megmondani, mit szeretne inni a fogyasztó
- fogalmazott Frittmann János.
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos kiemelte: a vásárlók elsősorban íz, márka és ár alapján választanak pezsgőt, amit a fiatalok is rendszeresen fogyasztanak. Egy globális kutatás alapján az emberek már nem csak különleges alkalmakkor, hanem a hétköznapokban, ételekhez párosítva is fogyasztják azt. A koktélkultúra felfutása és az új típusok kipróbálása fokozza a pezsgőfogyasztást - mondta.