Ezekre az élelmiszerekre kattantak rá idén az emberek: iszonyúan népszerűek

Ezekre az élelmiszerekre kattantak rá idén az emberek: iszonyúan népszerűek

agrarszektor.hu
Az Innova Marketing Insights globális kutatócsoportja kiadta legfrissebb jelentését az élelmiszeripari ízek idei top trendjeiről. A lista alapját az élelmiszeripari törekvések és termékinnovációk adták.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A szervezet globális felmérése alapján a fogyasztók több mint fele (56%) egyetért abban, hogy az adott márkával kapcsolatos történések befolyásolják vásárlási döntéseiket - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A fogyasztókat egyre inkább "elbűvölik" a termékek és a márkák mögött meghúzódó történetek, amiben az ízek kulcsszerepet játszanak. További fontos trendek közé tartoznak a növényi ízek, a wellness előnyök, a makrotápanyagok egyensúlya és a fogyasztás élményét fokozó állományok.

1. Mesemondás

A fogyasztók élelmiszer-összetevők eredete iránti érdeklődése egyre inkább fokozódni látszik. 40%-uk szeretné megismerni az adott márka körüli történetet annak érdekében, hogy feltárja az összetevők forrását. A történetmesélés fontos eleme az autentikus íz, és receptúra, az alapanyagok eredete, vagyis az egyediség.

2. A növények ereje

Az Innova felmérése alapján öt fogyasztóból három igyekszik egyre több növényi összetevőt beépíteni étrendjébe. Így a növényi ízek megjelenését, és velük a növényi színek kavalkádját (pl. lila burgonya) jelentős trendként tartják számon.

Lila burgonya, francia nevén Vitelotte noire

3. Wellness ízek

Az egészséges életmód trendjét nem csak a növényi alapú élelmiszerek mozgatják, hanem a mentális és a fizikális (wellness) jólétre való törekvés is. A gyógyhatású ízesítők, amelyek segítik a pihenést, a stressz elkerülését, vagy fokozzák az alvás minőségét (pl. levendula, kurkuma) egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. A virágok ízeit visszaadó italokhoz például hangulatok társíthatók és pihentetőnek vagy éppen ellenkezőleg, energizálónak tekinthetők.

4. Makrotápanyag kihívás

A fogyasztók egészséghez való kapcsolata a makrotápanyagok területén is változik. Így külön kihívást jelent az ízek egyensúlyának megőrzése, miközben csökkentenünk kell termékek cukor-, kalória- és/vagy zsírtartalmát.

5. Szerkezeti kihívás

Tízből hét fogyasztó egyetért abban, hogy a szerkezet fokozza az elfogyasztott étel élményét, illetve 60%-uk konkrét vásárlási döntését is befolyásolja a textúra. Ennek fényében fokozott érdeklődés tapasztalható azon ízesítőanyagok iránt, amelyek gazdagabb textúrát és fokozott élményt tudnak biztosítani (pl. karamell).

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Igen, a KWS TOP4 Mátrix működik! (x)

A visszatérő, hatalmas károkat okozó évjárati és növénytermesztési katasztrófa biztatott bennünket, hogy foglaljuk egyedi kukoricatermesztési kockázatkezelési rendszerbe a KWS modern kukoricahibridjeit.

Támogatott tartalom

Rhizál: a víz bölcsője a búza számára (x)

A Rhizál® a HED-LAND Hungária Kft. különleges biológiai csávázó és talajkezelő készítménye, amely a Rhizobium alamii törzset tartalmazza, és hatékonyan segíti az őszi búza kelését, korai fejlődését és szárazságtűrését.

Támogatott tartalom

Kertből az asztalra (x)

Közösségi főzéssel búcsúzott a nyártól a Kiskert program Vizsolyban

EZT OLVASTAD MÁR?