Közel félmilliárd forintot költenének a magyar tej marketingkampányára

agrarszektor.hu
Stabil növekedést mutat a szarvasmarha-ágazat az elmúlt években - közölte Fazekas Sándor, földművelésügyi miniszter. A szektor a tavalyi 244 milliárd forintos kibocsátásával a teljes mezőgazdasági termelés 10,2 százalékát adta és az állomány elérte a 2000. évi szintet. Emellett 2015-től az új Közös Agrárpolitika forrásainak egyik első számú kedvezményezettje a szarvasmarha-ágazat lesz. A miniszter a tej és sajttermelés népszerűsítéséért több százmilliós marketingkampányt indítana.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Töretlen a szarvasmarha-ágazat növekedése az utóbbi években és a szektor tavaly 244 milliárd forintos kibocsátást ért el, amely a teljes mezőgazdasági termelés 10,2 százalékát adta. A 802 ezer állatot számláló állomány elérte a 2000.évi szintet, a magyartarka tehén állománya pedig jelenleg meghaladja a 29 700 állatot - írja az MTI.

A miniszter emlékeztetett: 2015-től az új Közös Agrárpolitika forrásainak egyik első számú kedvezményezettje a szarvasmarha-ágazat lesz. A tejhasznú tehenek támogatására csaknem 21 milliárd forint jut, míg a húshasznú anyatehenekre kifizethető forrás 10,8 milliárd forint. A hízott bika támogatásra fordítható keret 1,4 milliárd forint.

Fazekas Sándor szerint a tejtermelés kibocsátása is nőtt, így tavaly 61 százalékkal haladta meg a 2010. évit. Mivel idén április elsején megszűnt az európai uniós tejkvótarendszer, a tárca bevezette a diszkriminatív árképzés tilalmát, így a hazai és külföldi termékek esetében a kereskedőknek azonos árképzési módszereket kell alkalmazniuk. Emellett a tejtermelők felvásárlókkal szembeni függetlensége miatt a minisztérium erősítette a közvetlen termelői értékesítést.

A miniszter úgy véli, hogy kiemelten fontos a magas feldolgozottságú tejtermékek értékesítése, ezért 2012 óta folyamatosak az egyeztetések a kereskedelmi láncokkal. A magyar tejet népszerűsítő marketingkampányra pedig idén 420 millió forint áll rendelkezésre. Emellett az állatgyógyászati költségek támogatása is folytatódik. A miniszter szerint ezenkívül az áfacsökkentés is hozzájárult az ágazat sikerességéhez és fehérítéséhez.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 20. 06:02