Megtudtuk: ez okoz most komoly fejfájást a Sió gyümölcslégyártónak

Megtudtuk: ez okoz most komoly fejfájást a Sió gyümölcslégyártónak

agrarszektor.hu
Magyarországon kulcskérdésnek számít a hazai élelmiszeripari vállalkozások versenyképessége, illetve az, melyek lehetnek a hatékonyságnövelés legfontosabb kritériumai. A koronavírus-járvány okozta új helyzet eddig talán soha nem látott megoldások bevezetését eredményezheti a piacon, a kialakult helyzetre pedig a Sió-Eckes Kft. is igyekszik reagálni - mondta Kovács Ágnes, a cég ügyvezető igazgatója az Agrárszektor 2020 Konferencián. Hozzátette, fel kell készülni arra, hogy a Covid-19 új normák megjelenését hozza majd magával a gyümölcslé- és élelmiszerpiacon egyaránt, a szakember ugyanakkor beszélt arról is, milyen kihívásokkal kell most szembenéznie a cégnek.

JÖN AZ AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A legtöbb embernek a Sióról a 70-es, 80-as években is népszerű, kis, alutasakos gyümölcslé jut eszébe, a Sió-Eckest hallva azonban nem biztos, hogy mindenki tudja, pontosan miről van szó, milyen és mely termékek tartoznak ide - hangsúlyozta Kovács Ágnes az Agrárszektor 2020 Konferencián. A szakember ismertette, a gyümölcslé kategóriába a gyümölcsitalok, a nektárok, a smoothiek, illetve a gyümölcslevek tartoznak, ugyanakkor nem sorolhatók ide a szénsavas üdítők, az ásványvizek, az ízesített ásványvizek, a kávé, a jegesteák, az energiaitalok és a különböző sportitalok sem. Kitért arra, a koronavírus-járvány új helyzetet teremtett a piacon, amelyre a cég is új megoldásokkal igyekszik reagálni. 

Kovács Ágnes

A hazai gyümölcslépiac folyamatosan erősödött az elmúlt években, de a COVID-helyzet visszavetette a felfutást - tájékoztatott Kovács Ágnes. Kiemelte, jól látszik, hogy tavasszal, amikor jöttek a korlátozások, illetve a boltzárok, akkor jelentősen lecsökkent a gyümölcslé forgalom Magyarországon, ugyanakkor nyáron az enyhítések miatt felfelé ívelt a növekedés, október-novemberben azonban ismét csökkenni kezdett. Ettől függetlenül biztató trendek mutatkoznak ebben a kategóriában, jól látszik ugyanis, hogy a kis kiszerelésú, útközbeni fogyasztásra alkalmas termékek jelentősége egyre nőtt a járvány előtt, ez a trend azonban valószínűleg vissza fog majd állni, amint normalizálódik a helyzet. Hozzátette, a gyümölcslépiac elindult a prémiumizáció irányába, ami azt jelenti, a fogyasztók elkezdték keresni a minél magasabb gyümölcstartalmú termékeket.

Új normák kialakulására lehet számítani a COVID-19 után, az egyik ilyen például a lokalitás, vagyis a származás, a traszparencia és a megbízhatóság fontossága - hívta fel a figyelmet Kovács Ágnes. A Sió közvetlenül a termelőktől vásárolja fel az alapanyagokat, komoly fejfájást okoz azonban a cég számára az őszibarack termőterületének csökkenése hazánkban, ezért, illetve a hazai baracktermeszetés versenyképességének támogatása érdekében a Sió részt vesz egy inkubációs programban is. A szakember szerint számítani kell az egészséges életmód, illetve az immunitás szerepének növekedésére, és a bio, valamint a csökentett cukortartalom egyre nagyobb jelentőségére. A cég erre úgy próbál reflektálni, hogy tavaly beléptek a smoothie piacra, a gyümölcslevek mellé behozták a gyümölcs-zöldség kombinációkat, emellett idén bio minősítést kapot a Sió gyára. Kovács Ágnes a harmadik, szintén fontos témaként a fenntarthatóságot említette, mint mondta, minden szempontból tudatossabbak a fogyasztók, amely igényt a cég is igyekszik követni.

A Portfolio Agrárszektor 2020 konferenciáról eddig megjelent cikkeink:

Fotók: Mónus Márton

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. május 21. 16:03