Megőrülnek ezért az édességért a magyarok: hiába drágul, úgy veszik mint a cukrot

Megőrülnek ezért az édességért a magyarok: hiába drágul, úgy veszik mint a cukrot

agrarszektor.hu
Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban - derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes - széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb.

Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia

Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.

A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással - írja közleményében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel 8 millió darabot értékesítenek a hazai piacon.

A csokimikulás az üreges formacsokoládék kategóriájába tartozik, ahogy például a húsvétkor népszerű csokinyulak is. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor. Mint szinte minden területen, a csokimikulások esetében is jelentős a gyártáshoz felhasznált alapanyagoknál tapasztalható áremelkedés, különösen a - természetesen külföldi eredetű - kakaóbabé, illetve a cukoré. Előbbire a világ számos térségében idén jellemző aszály is erősen hatott, kevesebb termést realizáltak.

Megfigyelhető a vásárlói szokások évek óta tartó változása is, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, valamint a funkcionális élelmiszerek iránti kereslet élénkülésében is megmutatkozik. Illetve az édesipari termékeknél is teret nyert a cukormentes termékek iránti fokozott igény. A csokimikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi, azaz inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik. Továbbá - kis mennyiségben - készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások. A mikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik.

Címlapkép forrása: MTI/Vajda János

Címlapkép forrása: MTI/MTVA
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?