Extra Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!
Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.
A kampány legújabb állomása a Reményfarm volt, ahol a résztvevők közvetlenül tapasztalhatták meg, mit jelent a felelős állattartás a mindennapokban. A farm tulajdonosai szarvasmarhával, birkával és csirkével foglalkoznak, de húscsirkét és tojást állítanak elő, és bemutatták, hogyan lehet a természeti környezethez igazodva, fenntartható módon gazdálkodni. A helyszínválasztás szimbolikus volt, hiszen a kampány üzenete szerint a felelős állattenyésztés nem ellentétes a fenntarthatósággal, sőt, szerves része lehet annak. A NAK általános agrárgazdasági ügyekért felelős alelnöke, Süle Katalin hangsúlyozta, hogy a kezdeményezés legfőbb célja a fogyasztók pontos tájékoztatása.
A célunk, hogy olyan információkat adjunk a fogyasztóknak, akik sokszor téves forrásokból tájékozódnak. Ezeket a tévhiteket szeretnénk eloszlatni, és bemutatni, milyen jelentősége van a húsnak, tejnek, tojásnak vagy a halnak az egészséges táplálkozásban
– mondta az alelnök.
A kampány nemcsak rendezvények sorozata, hanem online platformokon is erőteljes jelenlétet biztosít. A közösségi médiában közzétett anyagok az elmúlt hetekben már több mint kétmillió emberhez jutottak el. A visszajelzések szerint a fogyasztók értékelik a közérthető, tényszerű magyarázatokat, amelyek eligazítanak a sokszor hangzatos, de tudománytalan állítások között.
A legfontosabb, hogy amikor valaki a boltban a polcok előtt áll, tudja, mit miért választ. Mi nem szlogenekkel, hanem tudományos tényekkel dolgozunk, és igyekszünk mindezt közérthetően átadni
– emelte ki Süle Katalin.
A program külön figyelmet fordít a fiatalokra is. Az ismeretterjesztő anyagok olyan nyelvezettel készülnek, amely minden korosztály számára befogadható, és amely közel hozza a mezőgazdaságot azokhoz is, akik távolabb élnek tőle. A cél, hogy a következő generációk is tudatos fogyasztókká váljanak, akik nemcsak az egészséges táplálkozás, hanem a fenntarthatóság szempontjait is szem előtt tartják.
A kampányban kiemelt téma a vörös és fehér húsok, a hal, a tej és a tojás élettani jelentősége. Az anyagok rávilágítanak például arra, hogy a vörös húsok fogyasztása nem csupán gasztronómiai kérdés, hanem olyan tápanyagok forrása, amelyek az emberi szervezet működéséhez nélkülözhetetlenek.
Amikor a vörös húsfogyasztás ellen szól valaki, mindig hangsúlyozom, hogy a vörös húsban megtalálható hemoglobin felépítését segítő összetevők mindannyiunk számára nélkülözhetetlenek. Ez is egy olyan tényszerű információ, amit fontos eljuttatnunk a fogyasztókhoz
– mutatott rá Süle Katalin.
A kampány ugyanakkor a nemzetközi trendekhez is kapcsolódik. Az európai országok között nagy eltérések vannak a hús- és halfogyasztás terén: míg a spanyolok vagy franciák jóval több vörös húst esznek, a skandináv országok lakói halból fogyasztanak sokkal többet. Magyarország mindkét területen az átlag alatt teljesít, így a kezdeményezés nemcsak a tévhitek eloszlatását célozza, hanem a fogyasztási szokások formálását is. Az állattenyésztés az elmúlt években sok negatív kritikát kapott, ám a szakmai szervezetek szerint éppen az ilyen kezdeményezések bizonyíthatják be, hogy a magyar állattartás egyszerre felel meg a környezeti és egészségügyi elvárásoknak.