Jön a magyar agrárium kihagyhatatlan toprendezvénye, az Agrárszektor Konferencia | 2023. november 29-30., Siófok
A rendezvény az éves agráresemények összegzése és értékelése mellett hosszabb távú jövőképet is felvázól a résztvevők számára a megalapozott fejlesztési és beruházási döntésekhez. A konferencián a hazai államigazgatási, banki, vállalati és érdekképviseleti szféra csúcsvezetői nyújtanak első kézből származó, releváns információkat, amelyek az agrárgazdaság valamennyi szereplője – a termelők, az élelmiszergyártók és a kereskedők – számára egyaránt hasznos tájékoztatásul szolgálhatnak.
SZAKTANÁCSADÓK FIGYELEM! - NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA ÁLTAL AJÁNLOTT RENDEZVÉNY! 4-4 pont kapható az eseményen való részvételért. (A kredit pont érvényesítéséhez mindkét nap külön regisztráció szükséges a helyszínen!)
"Az a kettősség látszik, hogy amíg a munkavállalók a mobiltelefonjaikon élik a mindennapjaikat, addig a munkáltatók többnyire még mindig ragaszkodnak ahhoz, hogy a régi, hagyományos módszerek segítségével kommunikáljanak az alkalmazottaikkal" - vázolta a jelenlegi állapotokat Barathi Tamás a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián tartott, "Hatékony munkaszervezés az agráriumban - Mobiltelefonnal" című előadásában.
Tapasztalatai szerint sok HR-es még mindig a színes plakátok, kinyomtatott excelek bűvöletében él, ami egyrészt rettentően sok papírmunkát jelent, másrészt rettentően hatékonytalan. Ráadásul nemm is mérhető ezen módszerek eredményességre, így a cég többnyire csak sötétben tapogatózik a tekintetben, hogy vajon a munkavállalók tudják-e mi történik a cégnél, hallanak-e például azokról a fontos szabályváltozásokról, amelyek például a munkaszervezésre is hatással vannak.

Ez különösen igaz azokban a szektorokban, ahol nagy számban vannak az ún. "non-desk" munkavállalók. Mint megjegyezte, átlagosan az összes munkavállaló 80%-a így dolgozik, és az olyan szektorokban, mint például az agrárium, ez a szám ennél jóval magasabb is lehet. A "non-desk" szó persze túlmutat a munkaállomás alapfogalmán, ide kell sorolni az összes olyan digitalizációs eszközt (legyen az hardware vagy software), amelyek a hatékony munkavégzést, és a kommunikációt segítik. Barathi ugyanakkor felhívta arra is a figyelmet, hogy
"Azaz, ha meg tudunk alkotni egy olyan közösségi platformot, amely hasonlít a leginkább használt közösségi médiumok felületére, és ezt mobilalkalmazás formájában elérhetővé tesszük a munkavállalók számára, akkor nagyot léphetünk előre akár a szervezeti együttműködés, akár a munkaszervezés tekintetében" - tette hozzá Barathi Tamás. De ez nem minden, mert számos egyéb előnye is van az ilyen platformoknak: "papírmentesíthetünk adminisztratív feladatokat (például bérpapírok, beosztás); az on-boarding folyamat során megkönnyítjük a betanítást; vállalaton belüli felméréseket is indíthatunk" - sorolta Barathi Tamás.