2019. június 24. hétfő Iván

Hírek - Agrotechnológia

Nem haladnak a korral: nagyon sok kkv-nek még honlapja sincs

Manapság egyre nehezebb boldogulnia egy-egy vállalkozásnak a piacon jól megszerkesztett weboldal nélkül. A magyar kis- és közepes vállalkozások ugyanakkor döntően marketing nélkül próbálnak működni, és a vállalkozások csaknem 60 százalékának honlapja sincs. Több olyan ingyenes online szolgáltatása van ma már ugyanakkor a Google-nek is, amelyekkel aktuális információkat lehet szerezni akár a saját, akár a konkurens weboldalakról is - mondta Balog Gábor, a Google Digital Workshop oktatásszervezője a Portfolio Agrárium 2018 konferencián Kecskeméten.
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

Az utóbbi években egyre inkább érezhető az a trend, miszerint az internetet használók egyre több időt töltenek a világhálón - állapította meg Balog Gábor. Az emberek 85 százaléka például még ágyban fekve, lefekvés előtt is megnézni a telefonját. A legtöbb ember egy átlagos nap 150-szer használja mobiltelefonját, több mint öt órát tölt online naponta, és ennek a 40 százalékát mobiltelefonon teszi.

A szakember szerint ezekből az adatokból arra lehet következtetni, hogy egyre jobban látszik a generációváltás. Érdekes azonban, hogy már nevet is kapott az egyre jobban terjedő úgynevezett „mobiltelefon függőség”. Nomophobia-nak nevezzük ugyanis, amikor valaki fél és rosszul van attól a tudattól, hogy nincs nála és a közelében a mobiltelefonja.

Ugyanakkor az Európai Unió lakosságának 47 százaléka digitálisan alulképzett. A magyar kkv-k döntően marketing nélkül próbálnak életben maradni, Magyarországon a vállalkozások 56 százaléka például honlappal sem rendelkezik, 29 százalékuk pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez.

Balog Gábor

A Google-nek több olyan ingyenesen használható online szolgáltatása is van, amelyekkel egy vállalkozás folyamatosan ellenőrizheti és fejlesztheti weboldalát. A Google PageSpeed Insights különböző statisztikák alapján megmutatja, hogy mennyire összerakott egy-egy weboldal, és ha probléma van vele, az is megállapítható, mi a hiba és hol található.

A Google Trends szintén online szolgáltatás, ami a múltbéli Google keresési adatokat dolgozza fel, és készít belőlük kimutatásokat. A Google Trends-ben rá lehet keresni egy tetszőleges keresési kulcsszóra és megnézhető, hogyan alakult a keresések száma. Ezen kívül statisztika is készül arról, milyen országokban, milyen nyelveken kerestek a kifejezésre legtöbbet. A SimilarWeb segítségével például meg lehet nézni a weboldallal konkurens oldalak adatait.

A Google Cégem, másnéven Google My Business segítségével kerülhet fel bármely fizikai üzlettel rendelkező vállalkozás a Google térképére. Itt számos szolgáltatást igénybe lehet venni, ha valaki rákeres egy-egy adott vállalkozásra. Elolvasható a korábbi vásárlók véleménye, megnézhetők az üzletről készült fotók , a nyitva tartás idő és a pontos cím, illetve akár útvonalat is lehet tervezni vele. Megnézhető ugyanakkor a vállalkozás weboldala is, ahol akár további információkat is be lehet szerezni.

A google több ingyenes digitális képzést is tart a kis- és középvállakozások számára, Google Digital Workshop néven - mondta Balog Gábor. Itt online ismereteket és készségeket oktatnak, amelyekkel a vállkozást lehet felfuttatni, és akár személyre szabott oktatási tervet is el lehet készíteni.

Kapcsolódó cikkek


X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most extra kedvezményes áron >>

    Kelet-magyarországi Agrárfórum 2019

    Ingyenes rendezvény >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu